Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Hülkenberg: Odejít do Sauberu byla chyba

Hülkenberg: Odejít do Sauberu byla chyba

Rozhovor s Nicem Hülkenbergem

Nico, od posledního závodu v Abú Zabí si už měl dostatek času přemýšlet o uplynulé sezoně. S čím si spokojený a s čím naopak ne?

Celkově jsem se sezónou 2014 spokojen. Ještě nikdy se mi nepodařilo nasbírat tolik bodů a skončit tak vysoko v hodnocení šampionátu (9. místo). Nejvíce jsem se bavil během první poloviny šampionátu, když byl vůz konkurenceschopnější a podařilo se nám nasbírat většinu našich bodů.

Páté místo mezi týmy je výsledkem naší tvrdé práce a jistě i naším největším letošním úspěchem. Osobně jsem nejvíce hrdý na závod v Monaku a to, jak jsem v posledních 20 kolech jezdil se super měkkými pneumatikami. Jen tak snadno nezapomenu ani na předjetí Kevina (Magnussena) v zatáčce Portier. Druhá polovina roku byla náročnější. Nedařilo se mi a z některých závodů jsem byl opravdu zklamaný. V Abú Zabí jsme se ale se sezónou rozloučili dalším dobrým výsledkem.

Ze Sauberu ses vrátil do Force India po jediné sezóně. Vypadá to, jako bys měl šestý smysl, protože Sauber měl katastrofální sezónu. Představ si, že by si místo 96 bodů měl na kontě nulu. To může jezdci zničit celou kariéru…

Neřekl bych, že mám šestý smysl, ale občas něco vycítíte a neměli byste to brát na lehkou váhu. Na konci sezóny 2013 mi nešlo o útěk ze Sauberu, pouze jsem se chtěl vrátit do Force India. Za tímto rozhodnutím stálo několik faktorů včetně toho, že jsem tento tým již velmi dobře znal a věřil motorům Mercedesu. Bylo to správné rozhodnutí, ale měl jsem i trochu štěstí.

Force India nakonec skončila pouze 26 bodů za McLarenem a jeho 5. místem v Poháru konstruktérů a často jste měli rychlejší vůz. Kde jste prohráli boj o pátou příčku?

Tak jednoduché to není. Nelze určit jeden bod, ve kterém jsme přišli o páté místo. Jim se ke konci sezóny podařilo zrychlit a my jsme stáli před těžkým úkolem ubránit naši výhodu. Ano, měli jsme i smůlu. V Austinu mi selhal motor, ale smolné závody měl i McLaren. Nakonec to bylo těsné, ale bojovali jsme proti silnému týmu s množstvím zdrojů, který odvedl o trochu lepší práci než my.

McLaren bude příští sezónu jezdit s Hondou a u Mercedesu ho nahradil Lotus. Budete se tedy příští rok soupeřit s Lotusem?

Nejsem si jistý. Letos se dost trápili a teď se z toho potřebují nějak vyhrabat. Určitě ale budou silnější a musíme si na ně dávat pozor.

Tvá kariéra už prošla pár neočekávanými zvraty. Kdybys mohl, změnil by si některá z tvých rozhodnutí?

Myslím, že při zpětném pohledu je zřejmé, že odejít k Sauberu byla chyba. Jinak jsem ale se svými rozhodnutími spokojen.

Příští rok budeš závodit i v Le Mans. Splníš si tím svůj sen? Jak k tomu došlo? A máš s takovými vozy nějaké zkušenosti?

Pouze před pár dny jsem poprvé seděl v Porsche 919. První dojmy jsou velmi pozitivní, i když je pravda, že s takovými vozy nemám téměř žádné zkušenosti. Vždycky jsem chtěl jezdit v Le Mans. Je to legendární závod a samozřejmě se na tuto trochu speciální výzvu již nyní velmi těším.