Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

FIA ještě zváží zmrazení motoru Hondy

FIA ještě zváží zmrazení motoru Hondy

Japonský výrobce se cítí být znevýhodněn.

Po tlaku ze strany Ferrari a Renaultu FIA uznala, že v jejích pravidlech je díra, díky níž mohou Ferrari, Renault i Mercedes vyvíjet a vylepšovat své pohonné jednotky i v průběhu sezóny 2015. Podle upozornění technického delegáta Charlieho Whitinga se tím však nic nezměnilo pro Hondu, která by si měla svůj první hybridní motor pro F1 nechat homologovat nejpozději 28. února. Honda i McLaren se od té doby odmítají k tomuto tématu jakkoli vyjadřovat, snaží se totiž Mezinárodní automobilovou federaci přimět k další změně. Tu by však možná museli odsouhlasit i zástupci konkurenčních výrobců.

"Honda byla vyslyšena a na setkání v Ženevě se rozhodlo, že FIA ještě zváží svůj postoj v této otázce," zjistil korespondent Autosprintu. "Vzhledem k jejich obavě zůstala věc neuzavřená a pravděpodobně se v ní rozhodne na dalším setkání zástupců FIA s výrobci, které se uskuteční za 2 týdny."

V zákulisí se objevuje názor, že Honda by výjimku neměla dostat, protože se během celé sezóny mohla učit na chybách ostatních výrobců a měla i dostatek prostoru na okopírování pohonné jednotky Mercedesu. Autosprint informuje také o japonském "plánu B", kterým má být oficiální protest proti jakémukoliv vylepšení konkurenčních pohonných jednotek po první Velké ceně v Austrálii. Odvolávali by se přitom na původní výklad technických předpisů, podle kterého mohl každý výrobce během sezóny použít pouze jednu verzi své pohonné jednotky.