Lowe: Letos jsme nechtěli moc riskovat
Rozložením sil však může zatřást nižší špička nosů.
Technický ředitel Mercedesu připustil, že při vývoji nového W06 Hybrid chtěl Mercedes co nejméně riskovat a stavět na úspěšném W05 Hybrid. Plány jim však částečně narušila úprava technických předpisů týkajících se špičky nosu, která měla zásadní vliv na aerodynamiku celého vozu.
"Během procesu navrhování W06 jsme byli odhodláni udržet si náskok vytvořený díky W05," řekl Paddy Lowe. "Nebereme to jako samozřejmost, máme pár velkých soupeřů a každý z nich touží po vítězstvích stejně jako my. V tomto odvětví všichni nenávidí prohry, takže naši soupeři se jednoduše nevzdají a my jsme tak měli motivaci opět přes zimu makat naplno. Co se ale týká riskování, to už je jiná otázka.
Vývoj s sebou vždy přináší riziko. Nedá se vyvíjet, aniž byste riskovali, že se vydáte špatným směrem. Byli jsme si vědomi, že jsme (v roce 2014) měli dobré auto, a proto jsme během vývoje nechtěli riskovat a házet děti do hluboké vody. Z pohledu pravidel nás čeká evoluční sezóna a náš nový vůz je evolucí loňského vozu.
Přesto byste ale pod karoserií našli pár malých revolucí. Dobrým příkladem je chlazení. Loni bylo velkou výzvou připravit dobré chlazení nové pohonné jednotky a letos máme druhý pokus a spolu s ním šanci všechno přehodnotit a upravit zásadní věci tak, aby byly ještě lepší. Chcete vyvíjet, ale nechcete velmi riskovat, že místo posunu vpřed uděláte krok vzad.
Mnoho věcí se změnilo v oblasti aerodynamiky. Snížení nosů byla největší letošní změna. Minulý rok jsme viděli mnoho různých nosů, jeden ošklivější než druhý. Loni byly ošklivé nosy velkým tématem, ale to je už chválabohu za námi. My jsme měli pěkný nos i loni a stále je pěkný, ale musí končit níž. Takový nos má nepříznivý vliv na rychlost vozu, takže jsme se s tím museli přes zimu poprat. Naši soupeři to možná zvládli lépe než my. Změny pravidel vždy mohou jednomu týmu ublížit víc než jinému, to už ke změnám pravidel patří.
Je to velká změna, protože se týká přední části vozu a každá změna aerodynamiky v přední části vozu má velký dopad na celý vůz. Vzduch usměrňován předními komponentami ovlivňuje vše za nimi, proto jde o větší změnu, než se může na první pohled zdát."
Podle zákulisních informací by však právě řešení Mercedesu mohlo být to správné. Několik týmů prý v Jerezu jezdilo s dlouhými nosy jenom proto, že se jim ještě nepodařilo vyrobit dostatečně odolné krátké nosy. McLaren, Ferrari ale například i Toro Rosso by tedy měly již brzy vypadat výrazně jinak, ale ještě předtím musí nové nosy projít povinnými nárazovými testy FIA. Dočasnou berličkou prý má v tomto směru být i malý výstupek na špičce nosu Williamsu FW37. Lotus sice do Jerezu přicestoval o den později než ostatní, ale testoval podobně krátký nos jako Mercedes.