Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Sledovanost Formule 1 v USA roste

Sledovanost Formule 1 v USA roste

Američané se opět začínají zajímat o MS F1.

TV sledovanost Formule 1 v posledních letech na většině klíčových trhů klesá, ale USA se tomuto trendu vzepřely.

Podle Wall Street Journal sledovanost F1 v roce 2014 poklesla o 5.6 % na 425 milionů diváků. Za klesajícími čísly je však i postupný přechod F1 z volně dostupných televizních stanic na placené kanály. Ty jsou ochotny věnovat F1 více prostoru a také víc přispívají do rozpočtu týmů a Formula One Management. Díky poplatkům od placených kanálů si týmy letos dokonce rozdělí víc peněz než loni. V Británii například sledovanost klesla kvůli přesunu některých závodů na placenou televizi Sky Sports, ale příjmy F1 z prodeje televizních práv vzrostly o 10 procent a 63 % těchto peněz se rozdělí mezi 9 nebo 10 týmů Formule 1.

V USA se však vysílání ujala NBC Sports Network a ve srovnání s loňským rokem zaznamenala 10,1% nárůst sledovanosti a závody Formule 1 se dívalo 12.6 milionu diváků. Hlubší pohled do statistik prozrazuje, že F1 si v největší ekonomice světa pomalu získává loajální fanoušky. Počet diváků, kteří viděli 4 až 9 závodů stoupl o 128 procent a počet těch, kteří sledovali 10 a víc závodů se zdvojnásobil.

Podle čísel NBC meziročně stoupla sledovanost každého závodu, nejsledovanějším však překvapivě nebyla Velká cena USA, ale kanadský závod na okruhu Gillese Villeneuvea, který sledovalo 3.5 milionu Američanů. Pro srovnání, slavný závod Indianapolis 500 má v posledních letech sledovanost pod 6 milionů.

Zájem Američanů o F1 by měl příští rok ještě zvýšit americký tým Haas F1, který pravděpodobně zaměstná alespoň jednoho jezdce z USA.