Chevrolet odhalil aerokit pro okruhy a krátké ovály
Teď je na tahu Honda.
Chevrolet jako první odhalil nový aerokit na vůz DW-12. IndyCar v roce 2011 představila stávající vůz s tím, že ačkoliv podvozek zůstane stejný, výrobci dostanou prostor některé části, označované jako aerokit, dále vyvíjet. Ačkoliv je vývoj aerokitů otevřen pro kohokoliv, zájem zatím projevili jen oba dodavatelé motorů, tedy Honda a Chevrolet. Testování aerokitů je povoleno od 13. března. První závod letošní sezóny měly týmy původně odjet s původním aerodynamickým balíčkem od Dallary, ale protože byl závod v Brasílii zrušen, absolvují jezdci všechny závody s novými aerokity.
„Je to důležitý milník v historii Chevroletu a IndyCar,“ řekl viceprezident General Motors pro motorsport Jim Campbell. „Soustředili jsme se na vývoj aerodynamického balíčku, který přinese optimální poměr mezi přítlakem a aerodynamickým odporem, který bude optimalizovaný s výkonem našeho motoru. Je to komplexní výkonnostní balíček.“
Chevrolet k vývoji přistupoval v devíti krocích, které zahrnovaly i moderní metody jako využití 3D tiskáren. Aerokit nejprve testoval na polovičním modelu vozu. Další testy proběhly v aerodynamickém tunelu a pak především na okruzích, například Homestead-Miami Speedway, Circuit of the Americas, Texas Motor Speedway nebo Phoenix International Raceway.
V čem se aerokit Chevroletu liší v porovnání se základním modelem od Dallary? Přední přítlačné křídlo bylo obohaceno o čtyři nové designové prvky. Stejně tak zadní přítlačné křídlo se dočkalo nových klapek a bočních stran. Nejenže nezmizel „nárazník“ okolo zadních kol, ale naopak před i za kolem se dočkal výrazného rozšíření.
Aerokit pro dlouhé ovály dodá Chevrolet týmům do 1. dubna a odhalí jej před startem příprav na Indianapolis 500. Honda plánuje odhalení svého aerolitu až na příští měsíc, konkrétně by se tak mělo stát 15. března v muzeu závodních vozů na okruhu Barber Motorsports Park, tedy v předvečer prvních oficiálních testů.