Allison o zlepšení Ferrari
Je za tím šasi nebo motor?
Po Austrálii a prvních jízdách v Malajsii je téměř jisté, že Ferrari postavilo druhý nejrychlejší vůz a je nejslibnějším potencionálním konkurentem Mercedesu. Nové vedení Ferrari může být na tento úspěch hrdé, jelikož loni skončil tým z Maranella až na čtvrtém místě Poháru konstruktérů, za Mercedesem, Red Bullem i Williamsem. Místa, která se Ferrari podařilo zlepšit, odhalil jeho technický ředitel, James Allison.
"Pokud budeme mluvit o čisté rychlosti na jedno kolo, zlepšení přišlo rovným dílem od šasi a pohonné jednotky," řekl Brit ve službách Scuderie. "Na straně šasi patří lví podíl aerodynamice, protože právě ta nejvíce ovlivňuje časy na kolo. Takže na straně šasi je to 80:20 - aerodynamika versus zisky z účinnějšího chlazení, které nám umožnilo zúžit zadní část vozu."
Momentální ztráta na Mercedes je podle něj také rovnoměrně rozložena mezi šasi a motor. Přesnější srovnání však ještě není možné, lepší představu o tom bude mít až o pár závodech.
"Pokud chcete oddělit vliv přítlaku a výkonu, sledujete způsob, jakým vozy akcelerují ze zatáček a jak reagují například na vítr, takže skutečný obraz uvidíme až po několika závodech. Podle analýz víkendu v Melbourne to ale vypadá tak, že jsme dosáhli významného pokroku a relativní ztráta na Mercedes je rovnoměrně rozdělena mezi šasi a pohonnou jednotku."
Ferrari se nemíní zazdít na druhém místě, a jak již bylo avizováno, soustředí se na dohánění Mercedesu.
"Nebudeme konzervativní a plánujeme přinášet vylepšení tak rychle, jak jen bude možné. V továrně se již připravuje celá řada vylepšení."