Jak Allison změnil způsob práce v Maranellu?
On sám nenavrhl ani jediné křidýlko.
James Allison během rozhovoru pro Autosport ozřejmil svou roli při navrhování letošního vozu Ferrari. On, jako technický ředitel, nenavrhl ani jedinou součástku, to není jeho práce. On má za úkol vést lidi, podporovat správné projekty a v neposlední řadě se snaží změnit způsob práce v Maranellu. Předchozí vedení vyvíjelo tlak na okamžité výsledky a navrhování množství nových dílů, Allison stočil kormidlo k plnění středně- a dlouhodobých cílů.
"Já jsem nenavrhl ani kousek vozu, na to tu máme mnoho jiných, mimořádně talentovaných lidí," řekl Allison. "Pokud jsem design nějak ovlivnil, tak rozhodováním o tom, které díly si zaslouží více úsilí. Především chci z lidí sejmout tlak, aby se necítili být tlačeni k věcem, které by nějak zrychlily vůz již příští týden. Musíme směřovat k vzdálenějším cílům, ponechat lidem volnější ruce a nechat je, ať dělají svou práci. Těžko něco změnit v horizontu dvou nebo tří měsíců. Náš program nyní počítá měsíce a roky, ne týdny."
Velké zlepšení výsledků je připisováno tomu, že letošní SF15-T je prvním vozem Ferrari, který byl od základů navržen pod Allisonovým vedením. Také se mluví o příznivém vlivu nového vedení Scuderie a velké zimní restrukturalizace. Ve skutečnosti se však prý pozitivní změny v organizaci ještě vůbec nemohly projevit na závodní dráze.
"Takový typ změn se nedělá snadno, ale udělaly se kvůli zajištění naší budoucnosti. Nyní máme správné lidi na správných místech a víme, že na nich můžeme stavět a měsíc po měsíci nabírat na síle. Z provedených změn budeme těžit měsíce a roky, ale neprojeví se ze dne na den.
Program aerodynamiky (letošního vozu) byl spuštěn v lednu 2014, program motoru o dost později. Pracovalo se na něm, ale pořádně se rozběhl až koncem května."