Sauber se obává horkého asfaltu
Bahrajnský večer může být velmi zajímavý.
Zdá se, že týmy se začínají dělit na ty, kterým vyhovují teplejší podmínky, v nichž nemají problém se zahříváním pneumatik, a týmy preferující chladnější počasí pomáhající řešit problémy s přehříváním. Felipe Nasr novinářům prozradil, že Sauberu dělají vysoké teploty velké problémy a v Bahrajnu by se tedy jeho rychlost mohla zlepšovat spolu s chladnoucím asfaltem.
"Teplejší podmínky nám uškodily i v úvodní fázi VC Číny," řekl mladý Brazilec. "Na rozpálené trati náš vůz evidentně trpí víc než většina našich soupeřů. Míváme problém s trakcí a nestabilitou vozu, což se projevilo také v Šanghaji. Na začátku závodu nám zadní pneumatiky nadělaly mnohem více problémů než v pozdější fázi. Během posledních kol jsme již byli velmi rychlí, za což vděčíme chladnějším podmínkám a lepší ovladatelnosti vozu."
Švýcarskému týmu se úvod sezóny mimořádně vydařil, a to ještě čeká na velké zlepšení, které mělo přijít po nasazení efektivnějšího předního křídla.
"Nemáme tak dobrou trakci jako Toro Rosso a Lotus a máme pár nezodpovězených otázek kolem předního křídla. Nasadili jsme novou verzi, ale nebyla o nic lepší než ta stará. Zítra vyzkoušíme obě křídla na obou vozech a uvidíme, co bude dál. Tým na to nové křídlo dost spoléhal, očekával zlepšení o několik desetin, ale efekt se nedostavil. Mohou nám pomoci malé změny zaměřené na stabilitu, brzdění a trakci, ale je jasné, že o body se nám tady bude bojovat těžko."
Vyšší teploty vyhovují například vozům Ferrari a prý i McLarenu, v chladnějších naopak dominuje Mercedes.