Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Lotus je po finanční dietě znovu v dobré kondici

Lotus je po finanční dietě znovu v dobré kondici

Zadlužování je konec, tým pomalu nabírá posily.

Generální ředitel týmu Lotus prohlásil, že stáji se pod jeho vedením podařilo vyplout z finanční mělčiny a masivní zadlužování týmu je již jen nepříjemnou vzpomínkou.

V roce 2013 hospodařil tým z Enstone s obrovskou ztrátou 64 milionů britských liber a začalo se pochybovat o jeho setrvání v F1. Pochybnosti sice přetrvaly i v roce 2014, ale do ředitelského křesla se posadil Matthew Carter a nevyhýbal se škrtání nákladů ani propouštění a část personálu sama odešla do lépe zabezpečených týmů.

Podle informací Autosportu Carterovy škrty již přinesly první ovoce a Lotus po letech dokonce opět vykázal hrubý zisk, přičemž obrat stoupl zhruba o třetinu. Po zdanění a odečtení nezdanitelných nákladů včetně odstupného pro propuštěné zaměstnance a částky zaplacené Renaultu za odstoupení od smlouvy se čísla sice přehoupla do červené zóny, ale to na pozitivní náladě týmu nic nezměnilo.

"Když jsem přišel do týmu, byl tam obrovský nepoměr mezi příjmy a výdaji," řekl Carter. "Dost brutálním způsobem jsme snížili náklady, propustili mnoho lidí a museli platit odstupné. Pak to už bylo o maximálním škrcení nákladů a nakonec jsme dosáhli náš cíl."

Carter dokonce připustil, že v propouštění zašel příliš daleko, což mělo na začátku roku 2014 svůj podíl na neschopnosti týmu rychle pochopit nový vůz a odstranit jeho nedostatky. Došlo však k nápravě a za zlepšením formy prý netřeba hledat pouze přechod k pohonným jednotkám Mercedesu.

"Ve skutečnosti jsme asi zašli příliš daleko a přišli o příliš mnoho lidí. S odstupem času se můžeme ohlédnout zpět a říct, že jsme byli trochu přísnější, než jsme měli být a skončili bez hlavního závodního inženýra. Rovněž jsme se nechali unést při zeštíhlování oddělení designu a aerodynamiky, takže jsme přes zimu museli opět najímat. Přišli jsme o kontinuitu a těžko se nám bude navazovat na sezóny 2011, 2012 a 2013, ale přijali jsme pár opravdu dobrých inženýrů a aerodynamiků. Z mého úhlu pohledu nás nestojí tolik jako zavedení zaměstnanci, takže jsme mohli přijmout nové lidi a udržet náklady pod kontrolou."