Jak jsou na tom jezdci s pohonnými jednotkami?
Stav před Velkou cenou Monaka.
Sezóna F1 se přehoupla přes první čtvrtinu a začíná být zajímavé sledovat, jak jsou na tom týmy a jejich jezdci s počtem použitých pohonných jednotek. Nové hybridní technologie zavedené v roce 2014 měly přes zimu udělat další krok vpřed, a proto se pravidla jejich použití zpřísnila. Zatímco loni měli jezdci dovoleno využít 5 pohonných jednotek, letos už jsou to jen 4 jednotky na celou sezónu, včetně kvalifikací a pátečních tréninků.
Připomeňme, že pohonná jednotka vozu F1 je pravidly rozdělena na motor s vnitřním spalováním (ICE), turbodmychadlo (TC), motorgenerátor rekuperace kinetické energie (MGU-K), motorgenerátor rekuperace tepelné energie (MGU-H), úložiště energie (ES, baterie) a řídicí elektroniku (CE).
Při pohledu na tabulku si okamžitě všimneme, že oba týmy zásobované Renaultem jsou na tom opravdu bídně. Daniel Ricciardo, Daniil Kvjat i Carlos Sainz museli během prvních pěti závodů použít všechny 4 motory a Max Verstappen je na tom jenom o trochu líp, stačily mu tři. Renault je na tom velmi špatně i s turbodmychadlem a systémy rekuperace energie.
McLaren zásobován Hondou je na tom podobně, ale přes množství problémů nemuseli ještě ani Fernando Alonso ani Jenson Button použít ani jeden díl ze čtvrté PJ.
Naopak, výborně jsou na tom všichni jezdci používající techniku Mercedesu. Rosberg, Grosjean, Maldonado, Pérez, Bottas i Massa absolvovali všech 5 závodů s první pohonnou jednotkou. Lewis Hamilton musel měnit elektroniku, ale větší problém se objevil pouze u Nica Hülkenberga.
Jezdec |
Tým |
ICE |
TC |
MGU-K |
MGU-H |
ES | CE |
L. Hamilton | Mercedes | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
N. Rosberg | Mercedes | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
D. Ricciardo | Red Bull | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 |
D. Kvyat | Red Bull | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 |
V. Bottas | Williams | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
F. Massa | Williams | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
S. Vettel | Ferrari | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
K. Raikkonen | Ferrari | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 |
F. Alonso | McLaren | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
J. Button | McLaren | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
N. Hulkenberg | Force India | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 |
S. Perez | Force India | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
C. Sainz | Toro Rosso | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 |
M. Verstappen | Toro Rosso | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
R. Grosjean | Lotus | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
P. Maldonado | Lotus | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
W. Stevens | Manor | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
R. Merhi | Manor | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
M. Ericsson | Sauber | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
F. Nasr | Sauber | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 |