Todt se alkoholové reklamy jen tak nevzdá
Odpovědnost přenesl na vlády pořadatelských zemí.
Prezident Mezinárodní automobilové federace vyloučil možnost zákazu propagace alkoholických nápojů prostřednictvím vozů, týmů a jezdců Formule 1.
Za oddělení motorsportu a společností vyrábějících alkoholické nápoje bojuje The European Alcohol Policy Alliance, známá také jako Eurocare. Její argumentem je nevhodnost spojování alkoholu a řízení motorových vozidel. A jelikož piloti F1 jsou vzorem milionům mladých lidí, vůdčí osobnosti Eurocare tlačí na Jean Todta, aby značky alkoholických nápojů zmizely z monopostů stejně rychle, jako před lety zmizela reklama na tabákové výrobky.
Přijetí takového zákazu by udělalo velkou díru do rozpočtů Williamsu (Martini), Force Indie (Smirnoff a Kingfisher) a McLarenu (Johnnie Walker). Todt však během ITF (International Transport Forum) v Lipsku řekl, že FIA se pod jeho vedením bude věnovat efektivnějším způsobům zvyšování bezpečnosti na silnicích a zákaz reklamy na alkoholické výrobky ponechá v kompetenci vlád zemí, v nichž se konají závody.
"Já jsem bezpodmínečně a zcela proti kombinování pití a řízení, ale s tímto se musí popasovat každá země sama. Nemůžete zakázat alkohol, to se nedá, avšak můžete lidi vzdělávat a přesvědčovat, aby nikdy nekombinovali pití a řízení automobilu. V této oblasti velmi úzce spolupracujeme, protože si uvědomujeme závažnost problému a důležitost jeho řešení," řekl Jean Todt.