Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Todt se alkoholové reklamy jen tak nevzdá

Todt se alkoholové reklamy jen tak nevzdá

Odpovědnost přenesl na vlády pořadatelských zemí.

Prezident Mezinárodní automobilové federace vyloučil možnost zákazu propagace alkoholických nápojů prostřednictvím vozů, týmů a jezdců Formule 1.

Za oddělení motorsportu a společností vyrábějících alkoholické nápoje bojuje The European Alcohol Policy Alliance, známá také jako Eurocare. Její argumentem je nevhodnost spojování alkoholu a řízení motorových vozidel. A jelikož piloti F1 jsou vzorem milionům mladých lidí, vůdčí osobnosti Eurocare tlačí na Jean Todta, aby značky alkoholických nápojů zmizely z monopostů stejně rychle, jako před lety zmizela reklama na tabákové výrobky.

Přijetí takového zákazu by udělalo velkou díru do rozpočtů Williamsu (Martini), Force Indie (Smirnoff a Kingfisher) a McLarenu (Johnnie Walker). Todt však během ITF (International Transport Forum) v Lipsku řekl, že FIA se pod jeho vedením bude věnovat efektivnějším způsobům zvyšování bezpečnosti na silnicích a zákaz reklamy na alkoholické výrobky ponechá v kompetenci vlád zemí, v nichž se konají závody.

"Já jsem bezpodmínečně a zcela proti kombinování pití a řízení, ale s tímto se musí popasovat každá země sama. Nemůžete zakázat alkohol, to se nedá, avšak můžete lidi vzdělávat a přesvědčovat, aby nikdy nekombinovali pití a řízení automobilu. V této oblasti velmi úzce spolupracujeme, protože si uvědomujeme závažnost problému a důležitost jeho řešení," řekl Jean Todt.