Ztížení startovní procedury a zákaz komunikace
Od Belgie to budou mít jezdci ještě těžší.
Týmy F1 byly oficiálně informovány o omezení systémů pomáhajících jezdcům při startu i komunikace s jezdcem prostřednictvím vysílačky. Nepůjde přitom o úpravu pravidel, která by musela projít několikastupňovým procesem schvalování. Využije se již existující článek sportovních pravidel 20.1. Ten záměrně patří mezi méně přesné a vlastně se v něm pouze píše, že "jezdec musí s vozem jezdit sám a bez pomoci". Co všechno se považuje a co naopak nepovažuje za pomoc, o tom už rozhoduje FIA a její delegát Charlie Whiting. Ten týmům rozeslal novou směrnici TD/017-15, týkající se právě změny ve výkladu článku 20.1.
Bod záběru spojky odteď nebude moct být měněn od chvíle, kdy vůz opustí garáž a zamíří na startovní rošt, až do momentu vyprázdnění startovního roštu před startem do zahřívacího kola. Týmy také musí deaktivovat jakékoli tlačítko či přepínač na volantu, který by jezdci pomohl s hledáním bodu záběru spojky.
Je zřejmé, že cílem úpravy je ztížit jezdcem starty a vytvořit více prostoru pro chyby a zamíchání pořadím. Ten samý cíl sleduje i zákaz radiokomunikace mezi jezdcem a týmem během jízdy na startovní rošt a především během zahřívacího kola.
Pravidlo samozřejmě musí mít důležité výjimky týkající se bezpečnosti - kritický problém vozu, defekt, poškození vozu, technický problém soupeřova vozu, povolání jezdce do boxové uličky kvůli opravě vozu nebo odstoupení ze závodu, upozornění na signál od maršálů (žlutá vlajka, červená vlajka, přerušení startu apod.), mokrá trať, olej nebo nečistota na trati a informace o vrácení pozice, to vše je důvodem k přerušení rádiového ticha. Vše ostatní se bude trestat jako porušení sportovních pravidel.
Týmy a jezdci dostali čas na přípravu, změna se nedotkne Velké ceny Maďarska a začne platit až po velké letní přestávce, na startu Velké ceny Belgie.