Fáma o rychlém převzetí Lotusu Renaultem
Další novinářská kachna sestřelena.
Tým Lotus ještě není tak finančně uzdraven, jak již mnoho měsíců tvrdí členové jeho vedení. Nadále dluží více dodavatelům a ti v čele se společností Xtrac, dodavatelem částí převodovky, už peníze vymáhají i soudní cestou a Lotusu bylo nařízeno přistoupit na splátkový kalendář. Tato zpráva se však v posledních týdnech stala pouze pozadím pro mnohem zajímavější story.
Tým Lotus nemá jak zaplatit a musí se co nejdříve dostat pod křídla Renaultu. Francouzská automobilka chce obnovit svůj tovární tým a ráda odkoupí právě stáj z Enstone, která jí už patřila v letech 2001 až 2009. Gérard Lopez už o Formuli 1 beztak ztratil zájem a obchod s generálním ředitelem Renaultu má být dohodnut již během víkendu Velké ceny Maďarska, aby peníze přišly na účet co nejdříve. Všechny tyto informace vypustil do světa finský Turun Sanomat.
A jak to už s takovým typem příběhů bývá, i tenhle byl zřejmě daleko od pravdy.
"Jako generální ředitel této společnosti nevím nic o takové nabídce," cituje Speed Week Matthewa Cartera. "Víme, že Renault zvažuje možnosti a mohl by opět mít tovární tým a možná bychom byli nejlepším kandidátem, ale žádnou nabídku jsme nedostali a akcionáři mi řekli, že Lotus není na prodej."
Příběh od jednoho z korespondentů Turun Sanomat měl beztak několik trhlin. Lotus je vlastněn velkou investiční společností Genii a tu dluh vůči dodavateli součástek převodovky nedonutí okamžitě prodat celý tým. Kromě toho, Renault se ještě nerozhodl, zda opravdu chce obnovit tovární tým, nebo z F1 raději úplně odejde. Je pravda, že oficiální šéf týmu Gérard Lopez se věnuje jiným záležitostem v rámci Genii, ale o tým se stará Matthew Carter jako CEO a Federico Gastaldi z pozice zástupce šéfa týmu.
Přesto doufáme, že Renault si nakonec opravdu vybere jeden z menších týmů a F1 bude opět bohatší o jednoho silného hráče.