Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Jolyon Palmer usiluje o závodní sedačku Lotusu

Jolyon Palmer usiluje o závodní sedačku Lotusu

Tým mu naznačil, že by mohla být volná.

Náhradník Lotusu Jolyon Palmer řekl, že je ve hře o závodní sedačku tohoto týmu. Palmer je úřadujícím mistrem GP2, ovšem letos nezávodí v žádné sérii, za volant závodního stroje se dostane pouze během pátečních tréninků před závodem F1. Lotus nedávno prohlásil, že je spokojen se svou aktuální jezdeckou dvojicí a do dalšího roku na ní neplánuje nic měnit, přičemž Palmera si s radostí ponechá na místě náhradníka. Podle 24letého Brita ale ještě nic není jisté a další rok už bez závodění nevydrží.

"Už nechci být testovacím pilotem. Jsem tady, abych se stal závodníkem Lotusu," řekl v rozhovoru pro Sky Sports. "Bylo mi řečeno, že by se mohla naskytnout příležitost. Potřebuji jim pouze ukázat, co ve mně je. Dostal jsem příležitost trávit ve voze trochu času, a dokud budu mít naději, půjdu za svým cílem."

 

Lotus před rokem oznámil podpis dvouletého kontraktu s Pastorem Maldonadem, takže Venezuelan by měl být příští rok jistý. Podle nedávného vyjádření vedení stáje by měl mít stejnou smlouvu i Romain Grosjean, ovšem může v ní být výjimka pro případ, že by o něj měl zájem špičkový tým jako Ferrari nebo třeba Williams. Navíc, je to právě Grosjeanův monopost, který je Palmerovi pravidelně půjčován na první páteční tréninky, což se určitě nezmění až do Velké ceny Itálie.

"Jsem tady, abych pracoval pro tým. Jízda v pátečních trénincích je pro mě skvělá, protože získávám cenné zkušenosti, ale nedělám to na úkor týmu," tvrdí Palmer.

"Udělám všechno, co Romain potřebuje abych udělal a testuji nové díly a věci připravované pro zbytek víkendu. Záleží mi na tom, aby tým moje jízda v P1 neznevýhodnila a do druhého tréninku nenastupoval s handicapem. Kromě toho je někdy dobré mít ve voze dalšího jezdce s vlastním pohledem na řešení problému. Mým osobním cílem je získávat zkušenosti, ale na týmové úrovni je to nastavení vozu před zbytkem víkendu, aby Romain mohl naskočit do vozu a dělat svou práci."