24 hodin ve Spa: kvalifikace
Vstupenka pro dvacet nejlepších do superpole – rozdíl maximálně 0.798 vteřiny!
Večer a v noci proběhla na okruhu Spa-Francorchamps kvalifikace na sobotní podnik trvající 24 hodin. Časy byly velmi vyrovnané, přičemž loňskou hodnotu pole position (2:19.089) překonalo sedmnáct posádek!
První část
První části kvalifikace se nezúčastnila pouze posádka lamborghini týmu Grasser, když Babini (č. 19, PRO) v tréninku poničil přední část svého vozu.
Hned v úvodu nastavil laťku nepřekonatelně vysoko Martin (2:18.397, č. 45, PRO, Marc VDS, BMW), jemuž o pouhých 0.009 vteřiny nestačil Vanthoor (č. 1, PRO, WRT, Audi). Přetahované belgických rivalů přihlížel z třetího místa Bruni (2:18.436, č. 47, PAM, AF Corse, Ferrari). V jeho případě vyhodnotili komisaři čas dosažený získáním výhody jízdou mimo dráhu, takže tento výkon nebyl později uznán.
Dlouhou dobu tak kraloval ve třídě smíšených posádek Mücke s časem 2:18.590 (č. 32, Leonard, Aston Martin). Německý pilot byl nakonec jediným zástupcem britské stáje, kdo stanovil měřený čas, neboť i po skončení první části ujel vůz pouze 4 kola. V závěru jej v kategorii překonal pouze celkově třetí Piccini (č. 11, Kessel, Ferrari).
V první dvacítce, která je sítem pro superpole, se po dosažení nejlepších kol v úvodu pořadí stabilizovalo. Teprve v polovině se šestnáctým časem propracoval do prominentní skupiny Parente (2:19.221, č. 59, PRO, Von Ryan, McLaren). Po chvíli se časem 2:19.140 usadil na patnáctém místě Kane (č. 7, PRO, M-Sport, Bentley).
Jestliže převážná většina první části probíhala bez větších zádrhelů, dvanáct minut před koncem byla kvalifikace na tři minuty přerušena. Následně pokračovalo první dějství jen sedm minut, než bylo po předchozí žluté vlajce v druhém sektoru předčasně ukončeno.
V krátkém okamžiku se dokázal ještě Stippler (č. 2, PRO, WRT, Audi) probojovat časem 2:18.861 na desátou příčku.
Protože bývá první část rozhodující, nejlepší čas audi české stáje ISR v podání Bonanomiho (2:19.857, č. 75, PRO) stačil jen na celkové 28. místo (17. ve třídě). Další výkony Salaquardy a následně Vervische již v ustáleném pořadí změnu nepřinesly.
Druhá část
Také v druhé části bylo rozhodující docílit nejlepšího měřeného času co nejdříve. V rychlém sledu docílené časy Stipplera (10. v Q1, č. 2, PRO, WRT, Audi), Estreho (30., č. 58, PRO, Von Ryan, McLaren) anebo Parenteho (17., č. 59, PRO, Von Ryan, McLaren) posunuly zmíněné posádky pořadím vzhůru. Hranici 2:19 prolomil ještě Lotterer (č. 6, PRO, Phoenix, Audi), celkově si však nepolepšil.
Nejrychlejším pilotem v druhé části v týmu ISR byl také na začátku sedmnáctým časem Vervisch (2:19.864, č. 75, PRO, Audi).
Kvalifikace se tentokrát obešla bez úplného zastavení, nicméně posledních dvacet minut byly v druhém sektoru vyvěšeny žluté vlajky. Ty následovaly po předchozích dvou výrazně kratších omezeních.
Kombinované výsledky obou částí kvalifikace
p.
|
Kat. | Posádka | Tým |
Čas
|
1.
|
PRO
|
Werner/Farfus/Martin | Marc VDS |
2:18.397
|
2.
|
PRO
|
Rast/Vanthoor/Winkelhock | Belgian Audi |
2:18.406
|
3.
|
PAM
|
Broniszewski/Bonacini/Lyons/Piccini | Kessel |
2:18.528
|
4.
|
PRO
|
Mamerow/Mies/Thiim | Phoenix |
2:18.574
|
5.
|
PAM
|
O.Cole/Leonard/Meadows/Mücke | Leonard |
2:18.590
|
6.
|
PRO
|
Stippler/Müller/Ortelli | Belgian Audi |
2:18.608
|
7.
|
PRO
|
Fässler/Lotterer/Rockenfeller | Phoenix |
2:18.720
|
8.
|
PRO
|
Haupt/Al Faisal/Buurman | Black Falcon |
2:18.883
|
9.
|
PAM
|
Morley/Johnston/Engel/Schneider | Black Falcon |
2:18.896
|
10.
|
PRO
|
Palttala/Luhr/Catsburg | Marc VDS |
2:18.906
|
11.
|
PRO
|
Van Gisbergen/Bell/Estre | Von Ryan |
2:18.938
|
12.
|
PRO
|
Senna/Q.Hobbs/Parente | Von Ryan |
2:18.944
|
13.
|
PRO
|
Zanardi/Spengler/Glock | ROAL |
2:18.955
|
14.
|
PRO
|
Primat/Abril/Parisy | HTP |
2:18.975
|
15.
|
PRO
|
Bastian/Dusseldorp/Juncadella | ROWE |
2:19.056
|
16.
|
PRO
|
Buhk/Soulet/Soucek | M-Sport |
2:19.060
|
17.
|
PAM
|
Modell/McCaig/Bryant/Sims | Ec. Ecosse |
2:19.083
|
18.
|
PAM
|
Cameron/Griffin/Guedes/Rigon | AF Corse |
2:19.108
|
19.
|
PRO
|
Smith/Meyrick/Kane | M-Sport |
2:19.140
|
20.
|
PAM
|
Dermont/Hassid/Perera/Beche | TDS Racing |
2:19.195
|
21.
|
PAM
|
De Leener/Sbirrazzuoli/Giammaria/Vilander | AF Corse |
2:19.196
|
22.
|
PAM
|
Lathouras/Lemeret/Bruni/Pier Guidi | AF Corse |
2:19.243
|
23.
|
PRO
|
Christodoulou/Simonsen/Verdonck | Black Falcon |
2:19.285
|
24.
|
PRO
|
Richelmi/Vernay/Frijns | Belgian Audi |
2:19.343
|
25.
|
PAM
|
Machiels/Van Splunteren/Schmid/Hamprecht | HTP |
2:19.535
|
26.
|
PRO
|
Buncombe/Reip/Chiyo | GT Academy |
2:19.585
|
27.
|
PAM
|
Al Harty/Lloyd/Adam/Venter | Oman |
2:19.615
|
28.
|
PRO
|
Guilvert/Sandström/Basseng | Sainteloc |
2:19.647
|
29.
|
PAM
|
Perazzini/Cioci/Potolicchio/Rugolo | AF Corse |
2:19.698
|
30.
|
PRO
|
Walkinshaw/Plowman/Dolby | MRS GT |
2:19.762
|
31.
|
PAM
|
Machitski/Kinshas/Cocker/Keen | Team Russia |
2:19.773
|
32.
|
PRO
|
Salaquarda/Bonanomi/Vervisch | ISR |
2:19.857
|
33.
|
PAM
|
Dalziel/Hedman/Julian/Lazzaro | DragonSpeed |
2:19.921
|
34.
|
PAM
|
Frey/Gardel/Barth/Hirschi | Emil Frey |
2:19.990
|
35.
|
PAM
|
Bouchut/Heyer/Toril/Karachev | GT Russian |
2:20.016
|
36.
|
PAM
|
Koebolt/Bottemanne/Schothorst/Nash | Belgian Audi |
2:20.035
|
37.
|
AM
|
Bourret/Gibon/Polette/Belloc | AKKA ASP |
2:20.037
|
38.
|
PAM
|
Vannelet/Lancieri/Guibbert/Cayrolle | Sp. Garage |
2:20.147
|
39.
|
PAM
|
Mowle/Ratcliffe/Osborne/Müller | Triple Eight |
2:20.148
|
40.
|
PRO
|
Venturini/Zaugg/Bortolotti | Grasser |
2:20.159
|
41.
|
PAM
|
Asmer/Dontje/Plato/Vasilyev | GT Russian |
2:20.338
|
42.
|
PRO
|
Bueno/Fraga/Jimenez | Team Brazil |
2:20.370
|
43.
|
PAM
|
Salikhov/Seefried/Siedler/Vancampenhoudt | Rinaldi |
2:20.582
|
44.
|
PAM
|
Sanchez/Paletou/Strauss/Pla | GT Academy |
2:20.765
|
45.
|
AM
|
Loggie/Westwood/Macleod/Simonsen | Parker |
2:20.921
|
46.
|
AM
|
Bordet/Viron/Orgeval/Chatin | Delahaye |
2:21.320
|
47.
|
AM
|
Grotz/Ojjeh/Grogor/Hamprecht | Boutsen |
2:21.414
|
48.
|
AM
|
Häring/Konstantinou/Schmickler/Wlazik | Attempto |
2:21.835
|
49.
|
PRO
|
Palmer/Mul/Babini | Grasser |
2:22.006
|
50.
|
PAM
|
Fjordbach/Andersen/Jensen | Insight |
2:22.334
|
51.
|
AM
|
Moiseev/Kondakov/Ragazzi/Aguas | AF Corse |
2:22.381
|
52.
|
AM
|
Earle/Talbot/Zanuttini/Rostan | Kessel |
2:22.410
|
53.
|
AM
|
Corten/Guilot/Samon/Beroujon | Sp. Garage |
2:23.028
|
54.
|
AM
|
Kelders/Blanchemain/Hirschi/Bouvy | CM Racing |
2:23.335
|
55.
|
PAM
|
Witmeur/Martin/Van de Poele/Duez | BMW RAC |
2:23.563
|
56.
|
AM
|
Brandela/Clément/Delhez/Duqueine | Duqueine |
2:24.340
|
57.
|
AM
|
Blanchemain/Lallemant/Haezebrouck/Caccia | Sainteloc |
2:27.909
|
Vysvětlivky k tabulce:
Třídy: Pro Cup (PRO) – profesionální sestavy, Pro AM Cup (PAM) – smíšené posádky, AM Cup (AM) – amatérské posádky
Tučně vytištěné pozice a třídy znázorňují vítěze kategorií, v textu české zástupce.
Program pokračuje dnes odpoledne v Superpole. Zde se utká 20 nejrychlejších vozů. Jedná se o první část, kterou lze sledovat prostřednictvím přenosu Zde.
Doplňující odkazy
24 hodin ve Spa (Zde)
Odkaz na článek se souhrnem základních informací o 24 hodinovém závodu. Jeho součástí jsou základní informace o tomto významném podniku, pohled do historie, přehled základních pravidel anebo odkazy na jiné zajímavé stránky věnované tomuto podniku. Naleznete zde také odkazy k článkům s doplňujícími údaji uveřejněné na zdejším portálu.
Profil Blancpain Endurance Series (Zde)
V průběhu sezóny aktualizovaný článek zaměřený na hlavní informace o této vytrvalostní sérii. Tento prestižní podnik je v pořadí čtvrtým závodem pětidílného seriálu. Většina účastníků působí právě v této sérii, doplněni jsou příležitostnými zájemci.
Jeho součástí jsou odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních. Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.
Kategorizace jezdců Zde.