Hülkenberg přišel o křídlo téměř bez varování
Příčina odtržení zatím není známa.
Velká cena Maďarska za sebou nechala několik vítězů i poražených. Ferrari, Toro Rosso, McLaren i Red Bull se těší z nečekaného přílivu bodů, ale Force India se ocitla ve skupině poražených. Závod nedokončil ani jeden z její vozů, v šampionátu je Red Bull najednou na hony daleko a Toro Rosso zas nepříjemně blízko.
Technický tým navíc bude muset přes letní přestávku zjistit, co způsobilo odtržení předního křídla Nicka Hülkenberga. Němec o něj přišel prakticky bez varování a měl štěstí, že ho čekal náraz do měkké pneumatikové bariéry.
"Je škoda přijít o příležitost na skvělý výsledek," smutnil Hülkenberg. "Přišlo to téměř bez varování, jen těsně před zlomením jsem pocítil těžké vibrace a hned po něm vůz zamířil rovnou do bariéry. Náraz ale nebyl zas tak tvrdý, protože tato část tratě je dobře chráněna a energie nárazu byla pohlcena postupně."
Otmar Szafnauer v rozhovoru pro motorsport přiznal, že důvod odtržení budou muset vyšetřit. Předpokládá se však, že důvodem je specifický profil okruhu, a tedy zřejmě nastavení na velmi vysoký přítlak, protože stejné křídlo nemělo v Silverstone žádný problém.
"Budeme to muset prozkoumat, ale jsem si jistý, že na to přijdeme a opravíme to," řekl ředitel Force India. "Spolehlivost je jednou z našich silných stránek, tak to snad rychle dáme do pořádku. (Stejné) přední křídlo bylo použito v Silverstone a sem jsme přivezli nová křídla, takže by to mělo souviset se specifiky téhle trati."
Štěstí neměl ani Sergio Pérez. Nejprve při pokusu o předjetí kolidoval s Pastorem Maldonadem, poškodil si podlahu a přišel o několik pozic, pak se mu Force India rozhodla po Hülkenbergově nehodě preventivně vyměnit přední křídlo a nakonec musel odstoupit kvůli poruše brzdového systému.