Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Red Bull bez motorů Renault již v sezóně 2016?

Red Bull bez motorů Renault již v sezóně 2016?

Arrivabene by mu motory dal, Mercedes prý ne.

Během Velké ceny Itálie se začaly objevovat zprávy, že krize vztahu Red Bull-Renault je ještě hlubší, než se může zdát z vyjádření pro média. Zatímco obě strany vytrvale opakují, že mají na rok 2016 platnou smlouvu a jsou připraveny ji dodržet, zdroje autosportu tvrdí opak. Red Bull prý oficiálně požádal o ukončení partnerství a Renault žádost akceptoval. Spekuluje se, že Renault chce minimálně jeden rok zůstat bez zákazníků a rok 2016 využít k nastartování reorganizace a rozšíření nového továrního týmu a klidnému vývoji pohonné jednotky pro sezónu 2017. Před rokem 2017 mají vejít v platnost nové technické předpisy, což je pro Renault šance snáz dohnat ztrátu. Bez zákazníků mu ale zároveň vůbec nic nebrání odejít z F1 hned po sezoně 2015.

Motorsport přišel se zprávou, že Red Bull ztratil šanci dostat se k motorům Mercedes. Toto Wolff nebyl z představy konkurence jezdící se stejně dobrými motory jako tovární tým nikdy nadšený, ale spojení se značkou energetických drinků by mohlo být zajímavé pro německou automobilku. V Monze jsme v garáži Mercedesu viděli i Dietera Zetscheho, předsedu automobilky. Toto Wolff a Niki Lauda údajně využili příležitost a svého šéfa přesvědčili, aby nabídku Red Bullu, snažícího se dostat věc až před správní radu, smetl ze stolu. Bez jeho podpory si Red Bull může nechat zajít chuť.

Vylučovací metodou - po rozchodu s Renaultem, vyloučeni Mercedesu a s vědomím, že McLaren si Red Bull do revíru nepustí ani kdyby Honda náhodou změnila názor na spolupráci s dalším týmem, zbývá už jen Ferrari. A Maurizio Arrivabene neříká ne!

"Teoreticky má (Red Bull) velká jména a s Neweym jako šéfdesignérem není těžké představit si, že pokud jim dáme motor, vloží jej do svého strach nahánějícího šasi a rázem bude velmi nebezpečným soupeřem," řekl šéf Scuderie Ferrari. "Ale jsem si vědom kvality mého týmu, mých inženýrů a aerodynamiků, a proto bych s tím neměl problém. Je dobré mít silného soupeře.

To ještě neznamená, že hned zítra ráno pošleme Red Bullu nebo Toro Rosso naše motory, ale nemám problém s dodáváním komukoliv a určitě se nezlekneme konkurence. Odmítnutí by nebylo v souladu s tím, co Ferrari reprezentuje. Jsme připraveni soupeřit s kýmkoliv."

Red Bull už s motory Ferrari závodil v roce 2006, ale od roku 2007 dal přednost Renaultu a smlouvu s Ferrari přenechal juniorskému Toro Rosso. To s nimi bylo spokojené až do roku 2013, kdy takticky přešlo na stejné motory, jako používá sesterský tým. Šéf Toro Rosso nepopírá, že tým sídlící v italské Faenze by neměl problém vrátit se k motorům z Maranella, avšak nadále trvá na dodržení smlouvy s Renaultem.

"Jak víte, máme kontrakt s Renaultem a zbytek se uvidí. S Ferrari máme dobrý vztah, ale to ještě neznamená, že z nás budou opět partneři. Později se uvidí, ale nyní máme smlouvu s Renaultem," řekl Franz Tost.

Ferrari momentálně kromě svého týmu zásobuje pouze Sauber a Manor používá motory loňské specifikace. Pro příští rok už mají dohodu s Haasem a přibrat najednou ještě Red Bull i Toro Rosso by pro ně mohlo být příliš náročné. Manor ale ještě nemá smlouvu na příští rok a nakonec by tak mohl skončit s motory Mercedes.