Grand magazín 7/2014 (17. – 27. dubna)
Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.
Krátce ze světa
Na okruhu v italské Monze byl 22. dubna spolu s prototypem třídy LMP1 Audi R18 e-tron spatřen při testech také maskovaný prototyp. Dle charakteristických tvarů se mohlo jednat o připravovaného nástupce vozu Audi R8 LMS, který by se mohl objevit na dráze v příští sezoně.
Proměnlivý systém vyvážení výkonnosti
V nejedné sérii GT používané vyrovnání výkonnosti konstrukčně rozdílných vozů umožňuje částečně omezit možnou nevyrovnanost. Ratelova SRO nyní představila upravený systém, který by měl omezit občas vyjadřovanou nespokojenost účastníků.
Základem je rozdělení okruhů na tři druhy podle převažující vlastnosti: vysokorychlostní, okruhy s velkou úrovní přítlaku a velkou trakcí. K tomu Ratel dodává: „Myslím, že nyní máme dostatečné znalosti, takže vývoj tohoto pojetí učinil rozdělením na tři druhy okruhů další krok. Což učiní závodění ještě zajímavější.“
Například Audi mělo odlišné nastavení světlé výšky a větší průměr omezovače sání na okruhu v Monze v porovnání s Nogarem. Zatímco francouzský okruh německému vozu sedí, na rychlé italské dráze by se stejným nastavením Audi trápilo. Naopak shodné nastavení Mercedesu SLS u týmu HTP vyústilo v páté místo v Monze v kontrastu s pondělním triumfem v Nogaru.
Pohled za obzor
Jedná se o souhrn zájemců o jednotlivé série v nadcházející sezóně. Vzhledem k zařazení účastníků dle jejich oznámení je třeba brát přehled jako orientační. V kolonce Datum je uveden termín prvního oznámení, ve sloupku s označením Poznámka mohou být údaje o jezdcích, počtech nasazených vozidel apod.
International GT Open (4. května)
Šampionát španělských pořadatelů nevydal žádný seznam stálých zájemců, na spadnutí je však chystané úterní odhalení účastníků prvního víkendu v Německu.
Bez novinek se předchozí období zcela neobešlo, prozatím poslední zájemce (Eurotech) oznámil s nasazením druhého vozidla rovněž jeho jezdecké obsazení. Březnové náznaky týmu Selleslagh o návratu do šampionátu získaly 22. dubna jasnější obrysy po oznámení jezdeckého složení pro úvodní závod.
V předvečer odhalení startovní listiny úvodního podniku unikla jména celé řady dosud neuvedených zájemců.
Datum | Tým | Vůz | Poznámka |
15.12. | Black Bull | Ferrari | Camathias, Venturi |
21.01. | Vilorba Corse | Ferrari | Montermini/Schirò (SGT) |
možné nasazení vozu třídy GT3 | |||
10.2. | Kessel Racing | Ferrari | |
21.02. | Ombra | Ferrari | Cordoni/Gatusso |
Constantini/Sicart | |||
25.02. | V8 Racing | Corvette | Pastorelli/Ramos |
Sijthoff/Hamilton | |||
Retera/Deardeale | |||
27.02. | Black Team | Nissan | 2 vozy |
05.03. | Selleslagh | Corvette | Soulet/Catsburg |
06.03. | AF Corse | Ferrari | 4 vozy; Cameron/Griffin |
Flohr/Castellacci (6 z 8 závodů) | |||
Sdanewitsch/Rugolo | |||
Roda; náhradníci Leo, Agues | |||
08.03. | Autorlando | Porsche | Beretta/Tutumlu (SGT) |
Pezzucchi/Solieri (GTS) | |||
10.03. | Drivex | Porsche | Monje, Lopez |
09.04. | Eurotech | Lamborghini | Valsechi/Venturini |
Geri/Bontempelli | |||
27.04. | Kox Racing | Lamborghini | Kox/Pronk |
27.04. | Sport and You | Mercedes | Coimbra/Silva |
27.04. | Lechner | Mercedes | Jäger/Plachutta |
27.04. | Race Spirit | Audi | Weidt/Haggenmüller |
27.04. | Novadriver | Audi | Campanico/Da Veiga |
21.02. | SMP Racing | Ferrari | Aicart/Maleev |
Zampieri/Mavlanov |
Výsledkový servis
Blancpain Sprint Series (1/7); BGTS (2/12), Nogaro
Na zmoklé, zvolna osychající dráze opanovala závod značka Audi. Radost z první trojice míst německého výrobce však zkazila pozdější diskvalifikace druhé posádky Ide/Rast z důvodu výše umístěného křídla. Více o kvalifikačním závodě naleznete Zde.
Velikonoční pondělí proběhlo v Nogaru na suché dráze. Úvod byl poznamenán kolizí zbývající dvojice vedoucích vozů Audi, takže nastalé situace využili po zdolání úporně bránícího brazilského BMW k vítězství Maximilianové zaměstnaní týmem HTP. Hlavní závod je blíže popsán Zde.
V úvodním podniku se objevili také dva čeští zástupci. Nadějné, ale smolné vystoupení Engeho je slovy libereckého jezdce více popsáno Zde. O trochu lépe dopadl Salaquarda, který s Monterminim vybojoval v hlavním klání bod, více naleznete Zde.
ADAC GT Masters (1/8), Oschersleben
V sobotním závodě učinil Buhk klíčový krok k výhře šikovným manévrem v úvodních zatáčkách při průniku ze třetího místa do vedení. V závěru se před zaplněnými tribunami v prosluněné atmosféře odehrál strhující souboj o těsné vítězství.
První závod
p.
|
Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
M.Buhk/M.Götz | HTP |
Mercedes
|
1:01:00.112
|
2.
|
K.van der Linde/R.Rast | Prosperia |
Audi
|
+ 0.307
|
3.
|
C.Engelhart/J.van Lagen | Schütz (GW IT) |
Porsche
|
+ 3.549
|
16.
|
A.von Thurn Taxis/T.Enge | Reiter |
Chevrolet
|
+ 20.451
|
Druhý závod
Hromadná havárie, jejímž výsledkem bylo sedm odpadlíků krátce po startu závodu zkrátila nedělní závod na 48 minut. Odklízení trosek zabralo bezmála půlhodiny. Enge se svým kolegou úvodní kolizi přestáli, závod však nedokončili.
p.
|
Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
K.van der Linde/R.Rast | Prosperia |
Audi
|
1:14:39.781
|
2.
|
C.Engelhart/J.van Lagen | Schütz (GW IT) |
Porsche
|
+ 2.491
|
3.
|
C.Hürtgen/D.Baumann | Schubert |
BMW
|
+ 3.151
|
17.
|
A.von Thurn Taxis/T.Enge | Reiter |
Chevrolet
|
+ 14 kol
|
Očekávané události
1. května - Formule.cz: představení International GT Open.
Souhrnný článek s potřebnými informacemi o této sérii.
2. – 4. května - International GT Open (1/8), Nürburgring
O úvodní podnik devátého ročníku této mezinárodní série projevilo zájem 27 účastníků. Jejich jména budou zveřejněna v samostatném článku nejpozději ve středu ráno.
Přenos závodu můžete sledovat prostřednictvím stránek pořadatele (Zde případně Zde). Časy vysílání naleznete v níže uvedené tabulce.
Událost | Den | GT Sport | Start |
70´ závod | Sobota | 15,45-17,25 |
15,55
|
60´ závod | Neděle | 12,45-14,05 |
12,55
|
Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.
9. – 11. května - ADAC GT Masters (2/8), Zandvoort
17. – 18. května - Blancpain Sprint(2/7); BGTS (3/12), Brands Hatch
23. – 25. května - Blancpain Endurance(2/5); BGTS (4/12), Silverstone
23. – 25. května - ADAC GT Masters (3/8), Lausitzring
Doplňující odkazy
Předchozí vydání zpravodajského přehledu z období (7. – 16. dubna) naleznete Zde.
Profily šampionátů
Blancpain Endurance Series (Zde)
Blancpain Sprint Series (Zde)
ADAC GT Masters (Zde)
V průběhu sezóny aktualizované články zaměřené na hlavní informace o sériích určených GT vozům. Jeho součástí jsou odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních.
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.
Zdroj: SRO, ADAC, GT Sport, Endurance-Info, Sportcars 365, Formule