Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Grand magazín 7/2014 (17. – 27. dubna)

Grand magazín 7/2014 (17. – 27. dubna)

Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.

Krátce ze světa

Na okruhu v italské Monze byl 22. dubna spolu s prototypem třídy LMP1 Audi R18 e-tron spatřen při testech také maskovaný prototyp. Dle charakteristických tvarů se mohlo jednat o připravovaného nástupce vozu Audi R8 LMS, který by se mohl objevit na dráze v příští sezoně.

Proměnlivý systém vyvážení výkonnosti

V nejedné sérii GT používané vyrovnání výkonnosti konstrukčně rozdílných vozů umožňuje částečně omezit možnou nevyrovnanost. Ratelova SRO nyní představila upravený systém, který by měl omezit občas vyjadřovanou nespokojenost účastníků.

Základem je rozdělení okruhů na tři druhy podle převažující vlastnosti: vysokorychlostní, okruhy s velkou úrovní přítlaku a velkou trakcí. K tomu Ratel dodává: „Myslím, že nyní máme dostatečné znalosti, takže vývoj tohoto pojetí učinil rozdělením na tři druhy okruhů další krok. Což učiní závodění ještě zajímavější.“

Například Audi mělo odlišné nastavení světlé výšky a větší průměr omezovače sání na okruhu v Monze v porovnání s Nogarem. Zatímco francouzský okruh německému vozu sedí, na rychlé italské dráze by se stejným nastavením Audi trápilo. Naopak shodné nastavení Mercedesu SLS u týmu HTP vyústilo v páté místo v Monze v kontrastu s pondělním triumfem v Nogaru.

Pohled za obzor

Jedná se o souhrn zájemců o jednotlivé série v nadcházející sezóně. Vzhledem k zařazení účastníků dle jejich oznámení je třeba brát přehled jako orientační. V kolonce Datum je uveden termín prvního oznámení, ve sloupku s označením Poznámka mohou být údaje o jezdcích, počtech nasazených vozidel apod.

International GT Open (4. května)

Šampionát španělských pořadatelů nevydal žádný seznam stálých zájemců, na spadnutí je však chystané úterní odhalení účastníků prvního víkendu v Německu.

Bez novinek se předchozí období zcela neobešlo, prozatím poslední zájemce (Eurotech) oznámil s nasazením druhého vozidla rovněž jeho jezdecké obsazení. Březnové náznaky týmu Selleslagh o návratu do šampionátu získaly 22. dubna jasnější obrysy po oznámení jezdeckého složení pro úvodní závod.

V předvečer odhalení startovní listiny úvodního podniku unikla jména celé řady dosud neuvedených zájemců.

 Datum  Tým  Vůz  Poznámka
 15.12.   Black Bull  Ferrari  Camathias, Venturi
 21.01.   Vilorba Corse  Ferrari  Montermini/Schirò (SGT)
 možné nasazení vozu třídy GT3
 10.2.   Kessel Racing  Ferrari  
 21.02.   Ombra  Ferrari  Cordoni/Gatusso
 Constantini/Sicart
 25.02.   V8 Racing  Corvette  Pastorelli/Ramos
 Sijthoff/Hamilton
 Retera/Deardeale
 27.02.   Black Team  Nissan  2 vozy
 05.03.   Selleslagh  Corvette  Soulet/Catsburg
 06.03.   AF Corse  Ferrari  4 vozy; Cameron/Griffin
 Flohr/Castellacci (6 z 8 závodů)
 Sdanewitsch/Rugolo
 Roda; náhradníci Leo, Agues
 08.03.   Autorlando  Porsche  Beretta/Tutumlu (SGT)
 Pezzucchi/Solieri (GTS)
 10.03.   Drivex  Porsche  Monje, Lopez
 09.04.   Eurotech  Lamborghini  Valsechi/Venturini
 Geri/Bontempelli
 27.04.  Kox Racing  Lamborghini  Kox/Pronk
 27.04.   Sport and You  Mercedes  Coimbra/Silva
 27.04.   Lechner  Mercedes  Jäger/Plachutta
 27.04.   Race Spirit  Audi  Weidt/Haggenmüller
 27.04.   Novadriver  Audi  Campanico/Da Veiga
 21.02.   SMP Racing  Ferrari  Aicart/Maleev
 Zampieri/Mavlanov

Výsledkový servis

Blancpain Sprint Series (1/7); BGTS (2/12), Nogaro

Na zmoklé, zvolna osychající dráze opanovala závod značka Audi. Radost z první trojice míst německého výrobce však zkazila pozdější diskvalifikace druhé posádky Ide/Rast z důvodu výše umístěného křídla. Více o kvalifikačním závodě naleznete Zde.

Velikonoční pondělí proběhlo v Nogaru na suché dráze. Úvod byl poznamenán kolizí zbývající dvojice vedoucích vozů Audi, takže nastalé situace využili po zdolání úporně bránícího brazilského BMW k vítězství Maximilianové zaměstnaní týmem HTP. Hlavní závod je blíže popsán Zde.

V úvodním podniku se objevili také dva čeští zástupci. Nadějné, ale smolné vystoupení Engeho je slovy libereckého jezdce více popsáno Zde. O trochu lépe dopadl Salaquarda, který s Monterminim vybojoval v hlavním klání bod, více naleznete Zde.

ADAC GT Masters (1/8), Oschersleben

V sobotním závodě učinil Buhk klíčový krok k výhře šikovným manévrem v úvodních zatáčkách při průniku ze třetího místa do vedení. V závěru se před zaplněnými tribunami v prosluněné atmosféře odehrál strhující souboj o těsné vítězství.

První závod

p.
 Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
 M.Buhk/M.Götz   HTP
Mercedes
1:01:00.112
2.
 K.van der Linde/R.Rast   Prosperia
Audi
+ 0.307
3.
 C.Engelhart/J.van Lagen   Schütz (GW IT)
Porsche
+ 3.549
16.
 A.von Thurn Taxis/T.Enge   Reiter
Chevrolet
+ 20.451

Druhý závod

Hromadná havárie, jejímž výsledkem bylo sedm odpadlíků krátce po startu závodu zkrátila nedělní závod na 48 minut. Odklízení trosek zabralo bezmála půlhodiny. Enge se svým kolegou úvodní kolizi přestáli, závod však nedokončili.

p.
 Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
 K.van der Linde/R.Rast   Prosperia
Audi
1:14:39.781
2.
 C.Engelhart/J.van Lagen   Schütz (GW IT)
Porsche
+ 2.491
3.
 C.Hürtgen/D.Baumann   Schubert
BMW
+ 3.151
17.
 A.von Thurn Taxis/T.Enge   Reiter
Chevrolet
+ 14 kol

Očekávané události

1. května - Formule.cz: představení International GT Open.

Souhrnný článek s potřebnými informacemi o této sérii.

2. – 4. května - International GT Open (1/8), Nürburgring

O úvodní podnik devátého ročníku této mezinárodní série projevilo zájem 27 účastníků. Jejich jména budou zveřejněna v samostatném článku nejpozději ve středu ráno.

Přenos závodu můžete sledovat prostřednictvím stránek pořadatele (Zde případně Zde). Časy vysílání naleznete v níže uvedené tabulce.

 Událost  Den  GT Sport  Start
 70´ závod  Sobota  15,45-17,25
15,55
 60´ závod  Neděle  12,45-14,05
12,55

Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.

9. – 11. května - ADAC GT Masters (2/8), Zandvoort

17. – 18. května - Blancpain Sprint(2/7); BGTS (3/12), Brands Hatch

23. – 25. května - Blancpain Endurance(2/5); BGTS (4/12), Silverstone

23. – 25. května - ADAC GT Masters (3/8), Lausitzring

Doplňující odkazy

Předchozí vydání zpravodajského přehledu z období (7. – 16. dubna) naleznete Zde.

Profily šampionátů

Blancpain Endurance Series (Zde)

Blancpain Sprint Series (Zde)

ADAC GT Masters (Zde)

V průběhu sezóny aktualizované články zaměřené na hlavní informace o sériích určených GT vozům. Jeho součástí jsou odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních.

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.

Zdroj: SRO, ADAC, GT Sport, Endurance-Info, Sportcars 365, Formule