Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Grand magazín 21/2014 (25. září – 1. října)

Grand magazín 21/2014 (25. září – 1. října)

Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.

Krátce ze světa

Vozy Bentley Continental se zúčastní v příštím roce opět Blancpain Endurance Series. Vyplývá to z rozhovoru se šéfem Bentley Wolfgangem Dürheimerem zveřejněném 27. září. Prozatím není jasný počet nasazených vozů ani jezdecké složení.

Francouzský tým Sainteloc má v úmyslu nasadit v příštím roce dva vozy Audi R8 ve vytrvalostní BES. Jeden s profesionální posádkou a druhý s amatéry. Dále v rozhovoru z 1. října zmínil vedoucí francouzské stáje možnou účast v sérii krátkých závodů, konkrétně byla zmíněna BSS. Tímto by francouzská stáj mohla bojovat v nadstavbové Blancpain GT Series.

Další informace k Ratelovým vizím

Během závěrečného víkendu Blancpain Endurance Series na Nürburgringu poskytl rozhovor portálu Endurance-Info Stéphane Ratel.

Francouzský podnikatel vyjádřil spokojenost se stabilitou startovního pole ve vytrvalostní sérii vzhledem k podobnému počtu účastníků okolo čtyř desítek vozů v úvodním i závěrečném podniku. Loni se v kontrastu se šesti desítkami vozidel na přeplněném roštu v Monze do Německa dostavily pouze dvě třetiny účastníků. Jako vhodný počet považuje Ratel okolo 48 vozů ve vytrvalostní sérii a poloviční množství účastníků v krátkých závodech.

Přestože měl být na konci září představen kalendář šampionátu s krátkými závody, beze změn oproti vyjádřením ze Spa zůstávají kandidáti na sedm míst v příštím roce. Stávající okruhy mohou být nahrazeny podniky v Itálii, Německu, Rusku anebo Brazílii.

Ratel naznačil místa dvou podniků připravované série pro velmi exkluzivní vozy (Ultracar Sports Club). V prvním ročníku má jít o Paul Ricard a Nürburgring, později se má dvojice okruhů měnit.

Zároveň odhalil některé představy z plánu pro uspořádání Světového poháru vozů GT3. Přiklání se k modelu podobnému A1 GP, tj. dvou pilotů stejné národnosti v týmu. Každá stáj by dvojicí vozů reprezentovala jednoho z výrobců, přičemž Ratel předpokládá zájem alespoň dvanácti výrobců. Přitom zde má být prostor pro tři kategorie posádek: profesionály, smíšené posádky a amatéři.


  Tisková konfence

Foto: Tomáš Krejčík

Stéphane Ratel na tradiční tiskové konferenci ve Spa. Za necelé dva měsíce od belgického vystoupení se nedal očekávat příval nových informací, ale na konec září slibovaný kalendář BSS je stále v nedohlednu.

Výsledkový servis

International GT Open (7/8); Monza

Po slabší účasti během letních měsíců se pole v italské Monze rozrostlo na dvě desítky vozů. Stálou pětici ve třídě SGT doprovodil trojnásobný počet zájemců v nižší GTS.

Letos podruhé mezi nimi nechyběl náš zástupce Tomáš Enge, který s Maxem Völkerem na rozdíl od úvodního vystoupení zvolil Chevrolet Camaro namísto Gallarda. Premiéru v sérii si odbyl také tým Monaco Driving Experience s vozem mclaren. Nedorazil pouze původně ohlášený tým Attempto (Audi).

70´´ závod

Start závodu, respektive průjezd první šikanou Rettifilo, proběhl velmi disciplinovaně. Celé pole se dokázalo vměstnat do šikany, aniž by někdo opustil vymezený prostor dráhy.

Na čele se krátce po startu dostal pod tlak Souleta (č. 4, SGT, V8 Racing, Corvette) Hamilton (č. 6, SGT, Selleslagh, Corvette). Bojující dvojici po chvíli dojel Zampieri (č. 60, SGT, SMP, Ferrari).

Ke změně na první pozici došlo až po dlouhých dvaceti minutách. Výborný výjezd z Rettifila zužitkoval předjetím v Lesmu Soulet. O chvíli později jej následoval Zampieri, který vybral pro změnu cílovou rovinku a předjetí na brzdách před šikanou Rettifilo.

Na boje na čele po chvíli mohl zapomenout Ramos (č. 2, SGT, V8 Racing, Corvette), který vyletěl v zatáčce Grande. Jízdou v kačírku poškodil levou přední pneumatiku, další následky se zřejmě projevily později. Přestože se v závěru jízdy zablokované kolo podařilo s potížemi vyměnit a pokračovat bez větší opravy, střídající Pastorelli později odstoupil se zničenou částí od vibrující pneumatiky.

Velmi nešťastně boural v Ascari Romani (č. 83, GTS, Orlando, Porsche), který poškodil týmem dodatečně přihlášené auto. Nedařilo se ani druhému vozu italské stáje, byť následky nebyly tak fatální. Nedodržení minimálního času stráveného v boxové uličce vedlo k trestu pro Berettu (č. 13, GTS), který se propadl ze sedmé na jedenáctou příčku.

Dalším nešťastníkem byl Snoeks (č. 4, SGT, V8 Racing, Corvette), který se ujal do vedení po výměnách. Zdolání Mavlanovem (č. 60, SGT, SMP, Ferrari) a později i Tutumluem (č. 6, SGT, Selleslagh, Corvette) se dalo přičíst na vrub slabší výkonnosti holandského amatéra. Další propad v samotném závěru souvisel s technickými problémy.

Výsledky v tabulce jsou po ujetí 38 kol.

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
SGT
 D.Zampieri/R.Mavlanov   SMP Racing
F
1:11:14.228
2.
SGT
 A.Hamilton/I.Tutumlu   Selleslagh
C2
+ 0.459
3.
SGT
 A.Montermini/N.Schirò   Villorba
F
+ 10.588
4.
GTS
 P.Ruberti/G.Roda   AF Corse
F
+ 16.778
5.
SGT
 M.Soulet/K.Snoeks   V8 Racing
C2
+ 17.406
6.
GTS
 N.Zlobin/L.Persiani   AF Corse
F
+ 21.281
7.
GTS
 P.Lathouras/R.Lyons   AF Corse
F
+ 37.701
8.
GTS
 V.Maleev/J.M.P.Aicart   SMP Racing
F
+ 38.588
9.
GTS
 S.Constantini/L.Bontempelli   Ombra
F
+ 50.335
10.
GTS
 F.Leo/C.Sdanewitsch   AF Corse
F
+ 1:03.670
11.
GTS
 D.Cameron/M.Griffin   AF Corse
F
+ 1:08.591
12.
GTS
 M.Cordoni/S.Gatusso   Ombra
F
+ 1:12.527
13.
GTS
 A.Dromedari/F.Mancini   Easy Race
F
+ 1:28.952
14.
GTS
 C.Campanico/A.Patel   Novadriver
A
+ 1:35.680
15.
GTS
 J.Camathias/M.Beretta   Autorlando
P
+ 1 kolo
16.
GTS
 G.Tromans/F.Castellacci   Monaco Driving
Mc
+ 1 kolo
17.
GTS
 T.Gruber/E.Romani   Autorlando
P
+ 20 kol
18.
SGT
 M.Ramos/N.Pastorelli   V8 Racing
C2
+ 21 kol
19.
GTS
 A.Pan/I.Jacoma   Ebimotors
P
+ 23 kol
20.
GTS
 M.Völker/T.Enge   Reiter
CH
+ 34 kol

60´´ závod

Pastorelli (č. 2, SGT, V8 Racing, Corvette) si dokázal pohlídat vedoucí pozici, méně již některý z mechaniků uzávěr kapoty. Ten se nejprve uvolnil na jedné straně, odpor vzduchu na rovince před Ascari ji zcela vyprostil ze zbývajících úchytů. Na jízdě holandského jezdce se tato nepříjemnost neprojevila.

Zpočátku se souboje odehrávaly spíše v druhé půlce pole. S blížícími se přestávkami se pod tlak dostal po vydařeném startu třetí Enge (č. 82, GTS, Reiter, Chevrolet). Snoeks (č. 4, SGT, V8 Racing, Corvette) se v Lesmu dokázal vnitřkem protáhnout okolo českého jezdce. Aicart (č. 61, GTS, SMP, Ferrari) ve svojí snaze probít se na čtvrtou příčku naštěstí nedokázal provést.

Během výměn odstartovaly potíže týmu Villorba. Nejprve se Montermini (č. 1, SGT, Ferrari) vracel do garáže pro podložku do sedačky, poté dojel pouze na konec boxové uličky. Následná oprava zlobícího motoru zabrala okolo deseti minut. Kalich hořkosti vypili Italové do dna po trestu za překročení rychlosti v boxech.

Po výměnách se ve vedení ocitl Ramos (č. 2, SGT, V8 Racing, Corvette), jehož stínem se do konce závodu stal týmový kolega Soulet (č. 4, SGT). Belgický pilot se ojedinělými pokusy dopředu probojovat nedokázal.

Engeho kolega, Maximilian Völker (č. 82, GTS, Reiter, Chevrolet), zaznamenal oproti úvodnímu podniku významný pokrok v rychlosti. Vyjetím na čtvrtém místě se dostal záhy pod tlak zdatnějších soupeřů. Odolat dokázal pouze Cordonimu (č. 62, GTS, Ombra, Ferrari), který při druhém pokusu v Ascari po najetí na obrubník dostal hodiny.

Sedm minut před koncem se po překonání třetího Maleeva (č. 61, GTS, SMP, Ferrari) postaral Hamilton (č. 6, SGT, Selleslagh) o zaplnění podia pouze jezdci s vozy Corvette.

Výsledky v tabulce byly dosaženy po ujetí 33 kol.

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
SGT
 M.Ramos/N.Pastorelli   V8 Racing
C2
1:01:58.227
2.
SGT
 M.Soulet/K.Snoeks   V8 Racing
C2
+ 0.702
3.
SGT
 A.Hamilton/I.Tutumlu   Selleslagh
C2
+ 12.597
4.
GTS
 V.Maleev/J.M.P.Aicart   SMP Racing
F
+ 15.252
5.
SGT
 D.Zampieri/R.Mavlanov   SMP Racing
F
+ 27.120
6.
GTS
 N.Zlobin/L.Persiani   AF Corse
F
+ 32.307
7.
GTS
 S.Constantini/L.Bontempelli   Ombra
F
+ 32.434
8.
GTS
 P.Ruberti/G.Roda   AF Corse
F
+ 37.929
9.
GTS
 M.Völker/T.Enge   Reiter
CH
+ 42.467
10.
GTS
 P.Lathouras/R.Lyons   AF Corse
F
+ 51.472
11.
GTS
 C.Campanico/A.Patel   Novadriver
A
+ 53.271
12.
GTS
 J.Camathias/M.Beretta   Autorlando
P
+ 54.017
13.
GTS
 M.Cordoni/S.Gatusso   Ombra
F
+ 58.995
14.
GTS
 F.Leo/C.Sdanewitsch   AF Corse
F
+ 1:04.081
15.
GTS
 A.Dromedari/F.Mancini   Easy Race
F
+ 1:17.417
16.
GTS
 D.Cameron/M.Griffin   AF Corse
F
+ 1:22.169
17.
GTS
 A.Pan/I.Jacoma   Ebimotors
P
+ 1:47.601
18.
GTS
 G.Tromans/F.Castellacci   Monaco Driving
Mc
+ 1 kolo
19.
GTS
 T.Gruber/E.Romani   Autorlando
P
+ 1 kolo
20.
SGT
 A.Montermini/N.Schirò   Villorba
F
+ 5 kol

Očekávané události

3. – 5. října - ADAC GT Masters (8/8), Hockenheim

Čas rozhodujícího podniku osmého ročníku německé série se přiblížil. Na Hockenheimu se kromě stálých dvou tuctů účastníků (včetně Camara týmu Reiter pilotovaného Engem) představí nově s audi tým Dupré.

René Rast a Kevin van der Linde (205 bodů, Prosperia) mají před závěrečným přidělením maximálně pěti desítek bodů náskok 35 bodů před Van Lagenem (170 bodů, Schütz). Spíše teoreticky mohou ohrozit vedoucí dvojici ještě Hürtgen s Baumannem (159 bodů, Schubert). O pódiové umístění mohou zabojovat ještě Keilwitz (134 bodů, Callaway) a Götz (117 bodů, HTP).

V hodnocení stájí je situace těsnější, na jehož čele je nyní s 213 body tým Prosperia (Audi). Následují stáje Schubert (195 bodů, BMW), Schütz (177 bodů, Porsche), Callaway (171 bodů, Corvette) a s možnosti pouze podia HTP (158 bodů, Mercedes).

18. – 19. října - Blancpain Sprint Series (6/7); BGTS (11/12), Zolder

Doplňující odkazy

Předchozí vydání zpravodajského přehledu z období (19. – 24. září) naleznete Zde.

Profily šampionátů a 24 hodinového závodu

Blancpain Endurance Series (Zde)

Blancpain Sprint Series (Zde)

Blancpain GT Series (Zde)

ADAC GT Masters (Zde)

International GT Open (Zde)

24 hodin ve Spa (Zde)

V průběhu sezóny aktualizované články zaměřené na hlavní informace o sériích určených GT vozům. Jeho součástí jsou odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních.

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.

Zdroj: GT Sport, ADAC, Endurance-Info, Sportscar 365, Formule