Premiérový triumf posádky Seefried/Siedler v Misanu.
Salaquarda až třináctý, Fjordbachové zvítězili ve třídě.
Premiéru v italském Misanu si nenechalo ujít 18 účastníků. Dva vozy byly obsazeny smíšenými posádkami, v Silver Cupu doplnilo věrné bentley týmu HTP znovu audi české stáje ISR a s novým Huracánem také tým Grasser. Zbývajících 13 vozů včetně druhého lamborghini týmu Grasser soutěžilo v celkovém hodnocení.
Během startu, který se obešel bez viditelnějších kolizí, se v úvodních zatáčkách z osmé příčky posunul až na čtvrtou Bortolotti (č. 63, Grasser, Lamborghini Huracán). Z ní brzy vystrnadil v souboji dvou generací lamborghini Catsburga (č, 88, Reiter, Lamborghini Gallardo). Neplánovaně zvolil pozvolnější postup vzhůru Mies (č. 2, WRT, Audi), jenž sice startoval pátý, ale během úvodního kola se propadl až na dvanáctou příčku.
Průvodním jevem prakticky celého závodu byla řada napomenutí a šetření komisařů. Od kolizí, přes krácení dráhy, prohřešky při zastávkách až po porušení procedury při jízdě za bezpečnostním vozidlem.
Ten se na dráze objevil třináct minut po startu, když v sedmém kole těžce havaroval z boxů startující Vanthoor (č. 1, WRT, Audi). Záhy po zdolání dvanáctého Szymkowiaka (č. 83, SC, HTP, Bentley) jeho audi po kontaktu s polským pilotem narazilo vysokou rychlostí do svodidel. Po odražení smetl vrak vozu i Polákovo bentley. Odstranění trosek a vozidel zabralo více jak jedenáct minut, čímž se přiblížil čas povinných zastávek.
Především v druhé polovině vymezeného časového okna nebyla nouze o dramatické situace, jenž míchaly pořadím. Dolbyho (č. 173, Always Evolving, Nissan) jízda na druhém místě přišla vniveč při problémech s upevněním matice levého předního kola. Střídající Walkinshaw tak přišel během chvilky o deset míst.
Problém se zavřením dveří bentley po usednutí Buhka (č. 84, HTP) zdržel mechanika v pracovním prostoru déle, než je obvyklé. Tím by německá stáj ztratila jen několik vteřin, ale kvůli předčasnému opuštění boxového stání v době přítomnosti jednoho z mechaniků se nepovedená zastávka stala středem pozornosti přetížených komisařů.
Navíc Němci přišli nejen o třetí pozici, jíž dlouze bránil před zastávkou Abril, ale Buhk se dostal až za audi Ideho (č. 2, WRT). Belgičan nepředstavoval pro německého mladíka vážnějšího soupeře, takže Buhk mohl zahájit snižování náskoku vedoucího Seefrieda (č. 333, Rinaldi, Ferrari 458). Toho brzy dojel i druhý Kulaja (č. 63, Grasser, Lamborghini Huracán), který těžil z delšího setrvání kolegy na dráze.
O vytíženosti komisařů svědčí nejen uplynulých deset minut, než se začali zabývat nezpochybnitelným prohřeškem Němců v boxech, ale také zrušení trestu pro české audi obsazené dánskými bratry Fjordbachovými. Salaquarda však trestu neunikl, neboť jeho kolega se měl provinit při neutralizaci závodu.
V závěru se nejprve postaral o vyvěšení žlutých vlajek v posledním sektoru Di Folco (č. 19, SC, Grasser, Lamborghini Huracán). V posledním kole nezvládl v druhé části okruhu svůj mercedes Vasilyev (č. 71, PAM, GT Russian). Svůj trest za krácení dráhy si jel odpykat Mayr-Melnhof (č. 6, Phoenix, Audi), čímž přišel o devátou příčku.
Výsledky závodu po ujetí 35 kol zahrnují penalizaci udělenou posádce Abril/Buhk. Za porušení pravidel při zastávce se francouzsko-německá dvojice propadla ze třetího na sedmé místo.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
PRO
|
M.Seefried/N.Siedler | Rinaldi |
F458
|
1:01:26.521
|
2.
|
PRO
|
P.Kulaja/M.Bortolotti | Grasser |
Lhur
|
+ 1.391
|
3.
|
PRO
|
E.Ide/C.Mies | Belgian Audi |
Ar8u
|
+ 17.395
|
4.
|
PRO
|
A.Abreu/V.Brito Filho | Team Brazil |
Bz4
|
+ 23.453
|
5.
|
PRO
|
S.Ortelli/S.Richelmi | Belgian Audi |
Ar8u
|
+ 23.637
|
6.
|
PRO
|
C.Bueno/S.Jimenez | Team Brazil |
Bz4
|
+ 25.198
|
7.
|
PRO
|
M.Buhk/V.Abril | HTP |
Bcon
|
+ 32.737
|
8.
|
PRO
|
J.Nash/F.Stippler | Belgian Audi |
Ar8u
|
+ 33.868
|
9.
|
PRO
|
S.Walkinshaw/C.Dolby | AE Motorsp. |
Ngtr
|
+ 44.091
|
10.
|
PRO
|
A.Von Thurn Taxis/N.Catsburg | Reiter |
LgEX
|
+ 46.255
|
11.
|
SC
|
T.Fjordbach/A.Fjordbach | ISR |
Ar8u
|
+ 47.653
|
12.
|
PRO
|
N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock | Phoenix |
Ar8u
|
+ 1:00.363
|
13.
|
PRO
|
F.Salaquarda/A.Bonanomi | ISR |
Ar8u
|
+ 1:04.602
|
14.
|
PAM
|
A.Karachev/C.Bouchut | GT Russian |
Msls
|
+ 1:28.904
|
15.
|
PAM
|
A.Vasilyev/M.Asmer | GT Russian |
Msls
|
+ 2 kola
|
16.
|
SC
|
A.Di Folco/J.Mul | Grasser |
Lhur
|
+ 6 kol
|
17.
|
SC
|
M.Van Splunteren/J.Szymkowiak | HTP |
Bcon
|
+ 28 kol
|
18.
|
PRO
|
R.Frijns/L.Vanthoor | Belgian Audi |
Ar8u
|
+ 28 kol
|
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce
Vozy: Audi R8 LMS ultra (Ar8u), BMW Z4 GT3 (Bz4), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Lamborghini Gallardo LP 560-4 R-EX (LgEX), Lamborghini Huracán (Lhur), Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Msls), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr)
Hlavní závod můžete sledovat dnes odpoledne Zde již od 13,20. Start do zahřívacího kola proběhne ve 13,55.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Series (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.