Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Premiérový triumf posádky Seefried/Siedler v Misanu.

Premiérový triumf posádky Seefried/Siedler v Misanu.

Salaquarda až třináctý, Fjordbachové zvítězili ve třídě.

Premiéru v italském Misanu si nenechalo ujít 18 účastníků. Dva vozy byly obsazeny smíšenými posádkami, v Silver Cupu doplnilo věrné bentley týmu HTP znovu audi české stáje ISR a s novým Huracánem také tým Grasser. Zbývajících 13 vozů včetně druhého lamborghini týmu Grasser soutěžilo v celkovém hodnocení.

Během startu, který se obešel bez viditelnějších kolizí, se v úvodních zatáčkách z osmé příčky posunul až na čtvrtou Bortolotti (č. 63, Grasser, Lamborghini Huracán). Z ní brzy vystrnadil v souboji dvou generací lamborghini Catsburga (č, 88, Reiter, Lamborghini Gallardo). Neplánovaně zvolil pozvolnější postup vzhůru Mies (č. 2, WRT, Audi), jenž sice startoval pátý, ale během úvodního kola se propadl až na dvanáctou příčku.

Průvodním jevem prakticky celého závodu byla řada napomenutí a šetření komisařů. Od kolizí, přes krácení dráhy, prohřešky při zastávkách až po porušení procedury při jízdě za bezpečnostním vozidlem.

Ten se na dráze objevil třináct minut po startu, když v sedmém kole těžce havaroval z boxů startující Vanthoor (č. 1, WRT, Audi). Záhy po zdolání dvanáctého Szymkowiaka (č. 83, SC, HTP, Bentley) jeho audi po kontaktu s polským pilotem narazilo vysokou rychlostí do svodidel. Po odražení smetl vrak vozu i Polákovo bentley. Odstranění trosek a vozidel zabralo více jak jedenáct minut, čímž se přiblížil čas povinných zastávek.

Především v druhé polovině vymezeného časového okna nebyla nouze o dramatické situace, jenž míchaly pořadím. Dolbyho (č. 173, Always Evolving, Nissan) jízda na druhém místě přišla vniveč při problémech s upevněním matice levého předního kola. Střídající Walkinshaw tak přišel během chvilky o deset míst.

Problém se zavřením dveří bentley po usednutí Buhka (č. 84, HTP) zdržel mechanika v pracovním prostoru déle, než je obvyklé. Tím by německá stáj ztratila jen několik vteřin, ale kvůli předčasnému opuštění boxového stání v době přítomnosti jednoho z mechaniků se nepovedená zastávka stala středem pozornosti přetížených komisařů.

Navíc Němci přišli nejen o třetí pozici, jíž dlouze bránil před zastávkou Abril, ale Buhk se dostal až za audi Ideho (č. 2, WRT). Belgičan nepředstavoval pro německého mladíka vážnějšího soupeře, takže Buhk mohl zahájit snižování náskoku vedoucího Seefrieda (č. 333, Rinaldi, Ferrari 458). Toho brzy dojel i druhý Kulaja (č. 63, Grasser, Lamborghini Huracán), který těžil z delšího setrvání kolegy na dráze.

O vytíženosti komisařů svědčí nejen uplynulých deset minut, než se začali zabývat nezpochybnitelným prohřeškem Němců v boxech, ale také zrušení trestu pro české audi obsazené dánskými bratry Fjordbachovými. Salaquarda však trestu neunikl, neboť jeho kolega se měl provinit při neutralizaci závodu.

V závěru se nejprve postaral o vyvěšení žlutých vlajek v posledním sektoru Di Folco (č. 19, SC, Grasser, Lamborghini Huracán). V posledním kole nezvládl v druhé části okruhu svůj mercedes Vasilyev (č. 71, PAM, GT Russian). Svůj trest za krácení dráhy si jel odpykat Mayr-Melnhof (č. 6, Phoenix, Audi), čímž přišel o devátou příčku.

Výsledky závodu po ujetí 35 kol zahrnují penalizaci udělenou posádce Abril/Buhk. Za porušení pravidel při zastávce se francouzsko-německá dvojice propadla ze třetího na sedmé místo.

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
PRO
 M.Seefried/N.Siedler   Rinaldi
F458
1:01:26.521
2.
PRO
 P.Kulaja/M.Bortolotti   Grasser
Lhur
+ 1.391
3.
PRO
 E.Ide/C.Mies   Belgian Audi
Ar8u
+ 17.395
4.
PRO
 A.Abreu/V.Brito Filho   Team Brazil
Bz4
+ 23.453
5.
PRO
 S.Ortelli/S.Richelmi   Belgian Audi
Ar8u
+ 23.637
6.
PRO
 C.Bueno/S.Jimenez   Team Brazil
Bz4
+ 25.198
7.
PRO
 M.Buhk/V.Abril   HTP
Bcon
+ 32.737
8.
PRO
 J.Nash/F.Stippler   Belgian Audi
Ar8u
+ 33.868
9.
PRO
 S.Walkinshaw/C.Dolby   AE Motorsp.
Ngtr
+ 44.091
10.
PRO
 A.Von Thurn Taxis/N.Catsburg   Reiter
LgEX
+ 46.255
11.
SC
 T.Fjordbach/A.Fjordbach   ISR
Ar8u
+ 47.653
12.
PRO
 N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock   Phoenix
Ar8u
+ 1:00.363
13.
PRO
 F.Salaquarda/A.Bonanomi   ISR
Ar8u
+ 1:04.602
14.
PAM
 A.Karachev/C.Bouchut   GT Russian
Msls
+ 1:28.904
15.
PAM
 A.Vasilyev/M.Asmer   GT Russian
Msls
+ 2 kola
16.
SC
 A.Di Folco/J.Mul   Grasser
Lhur
+ 6 kol
17.
SC
 M.Van Splunteren/J.Szymkowiak   HTP
Bcon
+ 28 kol
18.
PRO
 R.Frijns/L.Vanthoor   Belgian Audi
Ar8u
+ 28 kol

Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce

Vozy: Audi R8 LMS ultra (Ar8u), BMW Z4 GT3 (Bz4), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Lamborghini Gallardo LP 560-4 R-EX (LgEX), Lamborghini Huracán (Lhur), Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Msls), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr)

Hlavní závod můžete sledovat dnes odpoledne Zde již od 13,20. Start do zahřívacího kola proběhne ve 13,55.

Profil šampionátu

Blancpain Sprint Series (Zde)

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.