Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Dennis: Omezení testování není šetření

Dennis: Omezení testování není šetření

Rozpočty neklesly, pouze to není vidět na trati.

Ron Dennis je přesvědčen, že F1 by měla změnit svůj přístup a přestat omezovat velké týmy ve vývoji svých vozů. McLaren-Honda letos mine obrovskou sumu, stejně jako špičkové stáje. Omezení testování na trati, v tunelu i s pomocí CFD mu prý ale brání vrátit se na přední místa.

"Já osobně jsem frustrovaný pravidly F1, protože prakticky všechno, co mělo snížit náklady, je ještě zvýšilo. Líbilo by se mi, kdybychom mohli opět vyrazit na testy. A chtěl bych bez omezení využívat větrné tunely a mít svobodu v CFD, protože když nejste konkurenceschopní, tohle by vás z toho mohlo dostat. Současná pravidla jsou mimořádně omezující."

Dennis má v týmu jezdce, který nejvíce ze všech volá po návratu svobodného testování, Fernanda Alonsa.

"Během sezóny máme svázané ruce, takže na začátku roku vůz vyzkoušíme v Barceloně nebo v Jerezu a je to jakoby jsme hodili mincí. Pokud bude vůz konkurenceschopný, budeme mít dobrou sezonu. Pokud nebude, bude to zlá sezona," řekl Španěl.

McLaren trápí, že 5 závodů před koncem sezony setrvává na devátém místě Poháru konstruktérů, horší výsledky má už jen Manor. S množstvím testovacích kilometrů by mohl rychleji vyřešit své problémy, zvláště ty se spolehlivostí, a začít se prodírat do vrchní poloviny tabulky Poháru konstruktérů. Na druhé straně, týmům jako Sauber, Lotus a Force India jistě vyhovuje, že je McLaren nemůže lehce přesprintovat. Force India ani nemá vlastní větrný tunel, který by jí byl neustále k dispozici, pronajímá si tunel Toyoty. Haas F1 zase využívá tunel Ferrari v Maranellu.