Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wolff: Dvě sady pravidel by poškodily F1

Wolff: Dvě sady pravidel by poškodily F1

Jak chtějí zajistit spravedlivé podmínky?

FIA začala hledat neutrálního dodavatele, který by byl připraven zásobovat levnými motory kterýkoli tým F1, ať už by měl zájem Manor nebo Red Bull. Jean Todt ani nepočkal, než pravidla umožňující soupeření týmů se dvěma zcela odlišnými typy motorů projdou Strategickou skupinou, Komisí F1 a Světovou radou motorsportu. Nejistý je především souhlas Komise F1, složené ze zástupců týmů, okruhů, sponzorů, FIA, FOM, výrobců motorů a výrobce pneumatik. Web motorsport se na celou záležitost kolem neutrálního dodavatele a dvou sad pravidel zeptal Tota Wolffa.

Překvapilo tě, že FIA začala hledat dodavatele alternativních motorů dříve, než získala souhlas Komise F1?

Ne, nejsem překvapen, že to už oznámili. Zeptali se týmů a některé z nich projevily jistý zájem, proto formálně spustili výběrové řízení. Dalo se to čekat.

Ale nečekal jsi, že nejprve nechají hlasovat šéfy v Komisi a až potom začnou hledat dodavatele?

Ne. FIA řekla jasně, co chce dosáhnout. Chce levnější motory pro některé nezávislé týmy. A vždycky říkala, že pokud se to nepodaří, může začít hledat neutrálního dodavatele a toho se teď drží. Nyní s tím potřebuje projít přes všechny skupiny.

Jaký výsledek můžeme očekávat? Jsi si jistý, že návrh neprojde?

Nemůžete si být jisti předem a toto je velmi choulostivé téma. Z pohledu menších týmů je to možnost mít levnější motory a my to musíme respektovat. Takže to není tak jednoznačné.

Máte tři zákaznické týmy. Předpokládáš, že budou hlasovat podle vás? Jsou povinni být na vaší straně?

Nikdo není povinen hlasovat podle někoho jiného. Je to jen otázka toho, co chcete mít ve voze a jestli vám to smlouva dovolí. Takže zde máme situaci, kdy budou některé týmy hlasovat o něčem, co jistě nebude v jejich vozech, takže je to trochu zvláštní situace.

Tobě se asi nápad závodů se dvěma odlišnými motory moc nezamlouvá. Bernie (Ecclestone) řekl, že v minulosti tomu tak bylo, ale to byly jen přechodné roky.

Bylo tomu tak v přechodných letech a v žádné sérii to nikdy skutečně nefungovalo. Vždy se z toho stane nejkontroverznější téma. Pak se stávají takové věci, jako když Aston Martin nezávodil v Číně (v závodě WEC), protože se mu nelíbilo vyvážení výkonu. Možná jste slyšeli o konfliktu v LMP1. Vyvažování výkonu nikdy skutečně nefungovalo. Podle mě by to v F1 nemělo být, ale respektuji jiné názory.

Je zde i obava ze ztráty fanoušků?

Nevidím způsob, jak nastavit pravidla pro dva odlišné motory tak, aby to neuškodilo sportu. Musela by se zajistit vyrovnanost dvou odlišných konceptů, ale jak to udělat?