FIA schválila motory Ferrari pro Toro Rosso
Menší z týmů Red Bullu se zřejmě vrací k Ferrari.
Světová rada motorsportu dnes schválila návrat týmu Toro Rosso k motorům Ferrari.
O tom, že Ferrari a Toro Rosso mají předběžnou dohodu o dodávce motorů, se hovořilo již déle, zároveň se ale čekalo na rozhodnutí sesterského Red Bull Racingu a především Dietricha Mateschitze. Boss společnosti vyrábějící energetické nápoje nakonec rozhodl, že chce, aby oba jeho týmy pokračovaly v F1 a zřejmě netrvá na tom, aby používaly stejné motory.
Red Bull bude pravděpodobně používat přejmenované motory Renaultu, ale Světová rada motorsportu předčasně prozradila, že tým z italské Faenzy dává přednost motorům Ferrari specifikace 2015. To je totiž podmínka Ferrari. Ke svému týmu, Sauberu a novému týmu Haas je ochotno přibrat ještě jeden tým, ale nebude narychlo zvyšovat výrobní kapacity, aby i čtvrtý tým nastoupil do Velké ceny Austrálie 2016 s nejnovějšími motory.
Jenže, pravidla pro sezónu 2016 původně výrobcům motorů nedovolovala v jedné sezóně použít více než jednu verzi motoru a výrobce zároveň musí požádat o výjimku, pokud chce zásobovat více než tři týmy.
"Pohonné jednotky homologovány v předchozích sezónách mohou být znovu homologovány. Předtím žádný z výrobců nemohl dodávat více než jednu specifikaci pohonné jednotky. Světová rada motorsportu také oznamuje, že FIA dovolila Ferrari dodávat čtvrtému týmu pohonnou jednotku specifikace 2015 v sezóně 2016,“ oznamuje oficiální zpráva.
Toro Rosso se k situaci zatím nevyjádřilo a je možné, že dá přednost Red Bull Racingu, který zase dává přednost Renaultu, aby bylo nejprve oficiálně oznámeno obnovení jeho továrního týmu. Jelikož Renault za Ferrari letos zaostával, mohly by být rok staré motory Ferrari pro Toro Rosso nakonec malou výhodou.
Autosport také informuje, že Světová rada znovu povolila vývoj pohonných jednotek během sezóny a změnila systém vývojových žetonů. Výrobcům bylo v sezóně 2015 přidělených 32 žetonů, příští rok to mělo být 25, pak 20, 15 a v roce 2019 už pouze 3.
Jelikož rozdíly mezi pohonnými jednotkami jsou větší, než se předpokládalo a zaostávající výrobci potřebují více prostoru, dostanou příští rok opět všichni 32 žetonů, v roce 2017 25, v roce 2018 20 a v roce 2019 15 žetonů. Také zůstává otevřený vývoj částí, které měly po této sezóně už zůstat bez vývoje.
Myslelo se také na nového výrobce, který by chtěl vstoupit do šampionátu. Jelikož před sezónou bude jeho vývoj zcela volný, po první homologaci dostane už jen 15 žetonů, ale hned v dalším roce to bude celých 32 žetonů.
Poslední změna technických předpisů se týká čalouněné ochrany kolem hlavy jezdce v monopostu, která bude od příštího roku hrubší.