Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wolff: Pokud se jezdci nebudou snášet, jeden odejde

Wolff: Pokud se jezdci nebudou snášet, jeden odejde

Rozbroje byly letos největší slabinou Mercedesu.

Toto Wolff své jezdce opakovaně varoval, že pokud jejich rozbroje a omezování vzájemné komunikace příští rok poškodí tým, jeden z nich si bude muset hledat nového zaměstnavatele. Slabou spolupráci jezdců dokonce označil za v současnosti největší slabinu svého týmu.

"Někdy jsme vyhráli závod a zároveň jsme museli řešit nespokojenost jednoho z jezdců. Tyto věci se pak přenášejí na členy týmu. Musí to skončit," řekl šéf Mercedesu.

Máme dva rovnocenné jezdce, žádné číslo 1 a číslo 2, abychom zrychlili a zlepšili náš progres. Vědomě jsme si vybrali tento přístup před třemi lety (když do týmu přišel Lewis Hamilton), ale v budoucnu můžeme toto rozhodnutí opět zvážit. Osobnosti a charaktery lidí uvnitř týmu jsou klíčovým prvkem vítězného týmu.

Pokud budeme mít pocit, že současný přístup není nejlepší, můžeme udělat příslušné rozhodnutí ohledně naší jezdecké sestavy.

Letos se toho hodně odehrávalo za zavřenými dveřmi. Tým je podle mě silnější než dříve, panuje v něm jednota, ale vztah našich jezdců je jednou z našich slabin. A to není dobře. Pokud bych měl určit nejsilnější a nejslabší stránku našeho týmu, byly by to kvalita a charaktery členů našeho týmu jako silná stránka a největší slabinou by byl vztah mezi jezdci a někdy i vztah mezi jezdci a týmem."

V dalším rozhovoru upřesnil, jak soupeření za oponou negativně vplývá na tým a proudění informací v něm. Zdá se, že Hamilton i Rosberg si dokážou svou stranu garáže získat natolik, že inženýři někdy zapomenou, že v první řadě pracují pro Mercedes.

"Soupeření Nica a Lewise bylo velmi divoké. Dá se to pochopit, když měli opět vítězný vůz a bojovali o titul mistra světa. Jezdec v druhém voze nemusí být tvůj přítel, ale musíme si dát pozor, aby se boj nezačal i mezi dvěma stranami naší garáže. V minulosti jsme již viděli, že takové soupeření není dobré pro dynamiku uvnitř týmu. Toto je podle mě velmi důležité a budeme se tomu detailně věnovat."

Wolff samozřejmě věří v úspěšné vyřešení problémů, ale změnu jezdecké dvojice nevyloučil.

"Máme štěstí, že se už znají tak dlouho a některé projevy nepřátelství se nám zdají být závažnější, než nakonec jsou. Poznali se, když měli oba osm let, chodívali spolu na dovolené a nyní je díky tomu vše o něco jednodušší. Ale pokud by se překročila hranice a začali by mít negativní vliv na výsledky týmu, nemohli bychom pokračovat se současnou jezdeckou sestavou."

Třetím jezdcem Mercedesu je Pascal Wehrlein, úřadující šampion DTM. Ještě není rozhodnuto, zda se pro něj podaří získat závodní sedačku týmu Manor, takže Mercedes ho nechal v Abú Zabí testovat svůj vůz W06, ale zařídil mu i test ve voze série GP2.