Williams potřebuje zlepšit práci s pneumatikami
Ta by byla klíčem k lepší závodní rychlosti.
Jak rychle dokáže vůz F1 prosvištěl okruhem v jednom kvalifikačním kole je jedna věc, ale v nedělním závodu jeho rychlost do značné míry závisí na tom, jak dokáže využít pneumatiky. Udržet je ve správné teplotě znamená zisk několika desetin sekundy na kolo a Valtteri Bottas je přesvědčen, že Williams potřebuje právě v této disciplíně masivní zlepšení, pokud chce příští rok pomýšlet na vítězství. Jeho způsob ovlivňování teploty pneumatik není na tak vysoké úrovni jako u Mercedesu a Ferrari.
"Máme pár nástrojů pro chlazení pneumatik i pro zvyšování jejich teploty, ale s letošním vozem jsme narazili na jeho hranice," řekl Bottas. "S brzdovými kanálky a podobnými věcmi se už nedá dosáhnout více. Už víme, že tohle nestačí. Tým se na to bude muset podívat, příští rok chceme zlepšit práci s každou směsí."
Šéf traťových operací Williamsu vysvětlil, že tým se musí posunout od improvizace k promyšlenějším postupům.
"V podstatě víme, jak využít každou pneumatiku, jakou teplotu potřebuje ke správnému fungování, ale každá trať má svá specifika," vysvětlil Rob Smedley. "Ti nejlepší rozumějí těmto rozdílům a mohou být proaktivní. Přijdou na okruh a už mají připravený plán.
Myslím, že i my odvádíme kvalitní práci, ale jsme spíše reaktivní. Když naše vozy poprvé vyrazily na trať, ještě jsme neměli žádný plán. Nakonec jsme se naučili výborně reagovat na jednotlivé situace, jenže to nestačí. V příští sezoně musíme být proaktivní."
Od příští sezony budou mít týmy a jejich jezdci při výběru pneumatik více svobody, budou si vybírat ze tří směsí. Jelikož ale Pirelli potřebuje čas na jejich výrobu, objednávky pro VC Austrálie musí týmy odeslat nejpozději 11. prosince, tedy zítra.