Mercedes musí zaplatit rekordní vstupní poplatek
Z týmové pokladničky ubude 4.9 milionu USD.
Staronový držitel Poháru konstruktérů musí před další sezónou zaplatit vstupní poplatek téměř 5 milionů amerických dolarů. Peníze poputují na účet FIA, která se stará o dodržování předpisů i bezpečnost během velkých cen.
Ještě v roce 2013 platil každý tým stejnou částku, od minulé sezony se ale týmy a FIA dohodly, že úspěšní budou platit více a týmy z chvostu pole něco ušetří. Každý, kromě vítěze poháru konstruktérů, zaplatí za každý bod minulé sezóny $5 161. Vítěz, těšící se velkému zájmu sponzorů a největšímu podílu na příjmech z prodeje televizních práv a poplatků od okruhů, v rámci solidarity zaplatí za každý jeden mistrovský bod $6 194.
A jelikož Mercedes v sezóně 2015 nasbíral 703 bodů, musí zaplatit přesně $4 870 510. To je o $12 388 více, než v předchozí sezóně, protože i přes zrušení pravidla o dvojích bodech za poslední závod sezony získal o 2 body více než v roce 2014.
"Není to málo," povzdechl si Toto Wolff, šéf Mercedesu. "Vždy je smutné, odečíst takovou částku. Tento systém tu máme jen pár let a za současných předpisů je to tak, že pokud získáte spoustu bodů, musíte zaplatit obrovský poplatek. Ale jsme tu kvůli sportovnímu úspěchu a zisk tolika bodů znamená, že jsme měli opravdu velmi dobrou sezonu. Když pak podepisuji takovou částku, je to hořkosladký pocit."
V porovnání se sezónou 2014 zaplatí Ferrari o milion více, Red Bull o milion méně a McLaren tímto způsobem ušetří $800 000. Manor, jelikož nezískal ani bod, zaplatí jen základní poplatek $516 128. Celkově se vybere téměř 15,8 milionu dolarů.
Tým | Body |
Poplatek |
Mercedes | 703 | $4,870,510 |
Ferrari | 428 | $2,725,036 |
Williams | 257 | $1,842,505 |
Red Bull | 187 | $1,481,235 |
Force India |
136 |
$1,218,024 |
Lotus (Renault) | 78 | $918,686 |
Toro Rosso | 67 | $861,915 |
Sauber | 36 | $701,924 |
McLaren | 27 | $655,475 |
Manor | 0 | $516,128 |