Pirelli se podělí o aktuální informace o pneumatikách
Diváci budou opět moci stratégům nahlížet přes rameno.
Pirelli spolupracuje s Formula One Management, aby zajistilo, že televizní diváci budou mít možnost lépe pochopit strategie jednotlivých jezdců a dění na trati.
Na velké ceny se budou od příštího roku vozit tři různě tvrdé směsi pneumatik a jezdci dostali při jejich výběru jistou míru svobody a italský výrobce se, zcela oprávněně, obává, že diváci by mohli snadno ztratit přehled v dění na trati.
Sledovat strategie přitom není jednoduché už celá léta, protože v grafice informující o pořadí, počtu zastávek v boxech a například i o množství zbývajícího paliva, divák nenajde nic o tom, zda jezdec po zastávce boxy opustil s úplně novou, anebo již použitou sadou pneumatik a z čeho si vlastně mohl vybírat. Tohle by se mohlo letos změnit.
"S FOM pracujeme na tom, abychom během závodu poskytovali aktuální informace, takže každý divák bude vědět, co se právě děje," řekl Mario Isola, závodní manažer Pirelli.
"Pro média bude také užitečné mít přesný přehled o situaci a strategiích. Jezdci podle nových pravidel nejenže mohou použít tři různé směsi, ale sami si vybírají 10 sad (z celkem 13, ale většina se použije v pátek a v sobotu). Takže věříme, že jezdci budou používat odlišné strategie a závody budou zajímavější. Měli bychom ale lidem poskytnout informace o tom, jaké pneumatiky mají jednotliví jezdci připravené v garážích. A na tom teď pracujeme s FOM."
Od zákazu tankování jsou pneumatiky jediným důvodem, proč jezdec během závodu absolvuje jednu, dvě, tři nebo i více zastávek v boxech.