Bude se Haas o třetího jezdce dělit s Ferrari?
Prý nepotřebuje mít náhradníka.
Gene Haas řekl, že nemá vybraného žádného třetího jezdce a možná ani mít nebude. Svého by mu mohlo půjčovat Ferrari tak, jak se Red Bull Racing dělí o náhradního jezdce s Toro Rosso.
Haas F1 nebude od Ferrari odebírat pouze pohonné jednotky, hydrauliku a převodovky, ale úplně všechno, o co se Ferrari může podělit bez porušení pravidel. Využívá například i větrný tunel Ferrari v Maranellu, ale americký podnikatel zároveň popírá, že by svůj tým zakládal jako B-tým Scuderie Ferrari. Přesto možná nebude mít vlastního rezervního pilota.
"Momentálně nemáme žádného náhradního pilota a možná by bylo nejlepší, kdybychom si s Ferrari, nebo s některým jiným týmem, našli společného náhradníka," řekl Haas.
"Při současné úrovni bezpečnosti potřebujete třetího jezdce pouze pro případ nemoci jednoho ze závodních jezdců nebo nějaké mimořádné události. Mít rezervního pilota možná není tak důležité, jak si myslíte. V NASCAR například obyčejně nemáme náhradníky."
Zatím nevíme, kdo by byl společným náhradníkem. Loňský rezervní pilot Ferrari Esteban Gutiérrez bude letos za Haas bojovat ve velkých cenách a nový třetí jezdec bude asi představený až zároveň s vozem pro sezónu 2016. Kandidáty by mohli být loňský testovací a vývojový jezdec Ferrari Jean-Éric Vergne a Antonio Fuoco, momentálně nejúspěšnější jezdec Jezdecké akademie Ferrari, který se už do vozu F1 posadil loni během testů na Red Bull Ringu.
Cesta ale nemusí vést pouze od Ferrari k Haasu, ale možná i opačným směrem. Esteban Gutiérrez doufá, že se do Scuderie jednou vrátí jako závodní jezdec a Romain Grosjean si od spolupráce s Ferrari a poražení Gutiérreze slibuje totéž. Haas však očekává, že jeho jezdci budou nejen soupeřit, ale že spolu především vytvoří výbornou jezdeckou dvojici.
"Esteban byl testovacím jezdcem Ferrari, takže si už rozumí se simulátory a vybavením Ferrari. Jezdil v některých vozech Ferrari, takže v tomto má (před Grosjeanem) trochu náskok. Romain zase lépe zná tratě, nároky a pneumatikové strategie.
My jsme se ještě s ničím z toho neseznámili. Týmy si o víkendech velkých cen dělají poznámky a po roce se k nim vracejí, ale náš poznámkový blok je prázdný a budeme ho muset zaplnit. Myslím, že v tomto by měl být lepší Romain, zatímco Gutiérrez bude mít výhodu znalosti týmového vybavení (od Ferrari). Kluci se budou doplňovat a my díky tomu budeme mít dobrý balík."
Díky podpoře Ferrari by Haas mohl mít hladší start, jak je u nových týmů F1 obvyklé a možná se mu poštěstí i nějaký ten bodovaný zásah, ale také očekává množství chyb.
"Bude to sezóna získávání zkušeností. Jdeme na mejdan a nevíme, co všechno nás tam čeká. Můžeme se dívat zvenčí a sledovat, co dělají ostatní, ale to nám nenahradí vlastní zkušenosti. Podle mě jsme připraveni a zvládneme to dobře, ale budeme se učit za pochodu. Určitě uděláme kopec chyb, budeme je napravovat a na každý další závod budeme připraveni o něco lépe. Na konci sezóny budeme mít za sebou 21 závodů a v rukou zápisník plný cenných poznatků."