Mercedes ukázal W07
Největší favorit sezóny 2016 představen.
Mercedes zveřejnil první fotografie nového vozu W07. Od svého předchůdce se na první pohled liší především krytem motoru s výrazně změněným airboxem, technický ředitel Paddy Lowe ale naznačil několik vícero novinek ukrytých pod karoserií.
Foto v plné velikosti: 01, 02, 03
"Těžko mohla přijít totální revoluce, když předpisy zůstaly téměř stejné jako loni, ale pokusili jsme se udělat menší revoluce všude tam, kde to bylo možné, přestože v menším kontextu" prozrazuje Lowe. "Například jsme se mohli podívat na nová řešení v oblastech karoserie nebo zavěšení. Takže zatímco vůz možná zvenku vypadá podobně jako jeho předchůdce, pod povrchem ukrývá několik minirevolucí, které tvoří celkovou evoluci pro novou sezónu."
Úsilí se soustředilo na vylepšování nejslabších oblastí loňského vozu.
"Po mimořádně úspěšné sezóně 2015 dostalo prioritu identifikování nejslabších oblastí a jejich náprava. Naším cílem je excelovat ve všech oblastech. Minulý rok jsme měli fantastické výsledky, ale zůstalo mnoho oblastí, v nichž zůstal prostor na velké zlepšení. To je ten typ kultury, který se snažíme vštípit celé organizaci - neustále přicházet s něčím lepším.
V sezóně 2015 několik závodů neproběhlo podle našeho plánu, zejména Singapur. Takže zbývalo mnoho oblastí vyžadujících zlepšení a my jsme se pokusili optimalizovat úplně všechno."
Díky úpravě pravidel dostali výrobci motorů na sezonu 2016 více vývojových žetonů, než bylo původně plánováno. Podle šéfa motorového oddělení Andyho Cowella je 32 žetonů dost na to, aby se Mercedes přes zimu nijak neomezoval.
"32 žetonů je poměrně hodně, takže jsme náš vývoj nemuseli omezovat na specifické oblasti," řekl Cowell. "Každá možná změna s příslibem slušného zlepšení byla přezkoumána a nyní pracujeme na zajištění spolehlivosti."
Cowell zároveň upozornil na pravidlo, podle kterého během sezóny s 21 a více závody může každý jezdec použít 5 pohonných jednotek. Díky tomu nemusí nová pohonná jednotka vydržet tak dlouho jako loni, když jezdci dostali 4 pohonné jednotky na 19 závodů. Mercedes je však opatrný a každá jeho pohonná jednotka by měla v případě potřeby vydržet alespoň 5 velkých cen.