Haas: Chybějící sponzoři nejsou problém
Čeká se na první dobré výsledky.
Haas v pondělí odhalil svůj první vůz F1, na kterém téměř absentovaly loga sponzorů. VF-16 se ukázalo i testovalo výhradně v barvách společnosti Haas Automation, velké společnosti Geneho Haase na výrobu obráběcích strojů. Že bude hlavním sponzorem týmu Haas Automation se očekávalo již od oznámení jeho vzniku, jenže kromě něj je už na voze dobře vidět pouze výrobce hodinek Richard Mille (dlouhodobě sponzorující Romaina Grosjeana), jedno malé logo Alpinestars a samozřejmě logo Pirelli jako dodavatele pneumatik.
Pro tým to ale není zklamáním. Sponzoři se mohou objevit během sezóny, když budou vidět výsledky a budou tedy ochotni zaplatit více.
"Myslím, že mít "značkový" vůz je vlastně dobré pro naše produkty," řekl Gene Haas. "Nevyrábíme spotřební produkt, což by bylo z marketingového hlediska lepší, ale tohle řešení je dobré pro naši značku a my jsme s ním spokojeni.
"Pokud by na naše dveře zaklepal sponzor, určitě by nás jeho nabídka zajímala, ale nejsme zoufalí. Nemusíme mít sponzory, abychom mohli pokračovat v tom, co teď děláme. Jsme velmi efektivní, máme rozpočet přiměřený naším cílům a v této situaci můžeme počkat na správného partnera.
Než se vůz ukáže na trati, není co prodávat. Myslím, že se lidé bojí dát své jméno na náš vůz, aby mu neuškodili. Když vyjedete na trať a nebude se vám dařit, asi vás nebudou chtít sponzorovat. Já jsem ale optimistický a věřím, že na trati nebudeme vypadat jako amatéři.
Měli bychom být schopni soutěžit na úrovni, na které si zasloužíme respekt soupeřů. A pak budou i sponzoři. Uvidí dobrý produkt a pak si budou jisti, že nás chtějí sponzorovat."