Honda přivezla do Barcelony vyšší motor
McLaren musel udělat vzadu více místa.
McLaren včera poprvé použil nejnovější verzi pohonné jednotky Honda, která byla zároveň poslána FIA na homologování pro začátek sezóny. Může být právě ona za včerejším třetím místem Fernanda Alonsa v tabulce nejrychlejších časů?
Podle informací získaných webem Motorsport je nová pohonná jednotka Hondy o něco vyšší, přestože Honda zcela neupustila od přístupu "velikost nula" a nadále se snaží připravovat co nejkompaktnější pohonnou jednotku. McLaren zase údajně zvažuje větší úpravu krytu motoru, aby zlepšil chlazení. Že McLaren nelpí na stoprocentně ideální aerodynamice, vysvětlil Éric Boullier už minulý týden.
"Koncept velikosti nula dává aerodynamikům McLarenu co nejvíce prostoru k vytváření přítlaku, ale nikdy jsme do toho Hondu nenutili. Rozhodují se sami, a pokud přijdou s větším motorem, přizpůsobíme tomu naši velikost nula, která už pak nebude velikostí nula. Neomezujeme je, a pokud zůstaneme u konceptu nula, tak jen kvůli našemu přesvědčení, že takto se budeme zlepšovat rychleji než ostatní."
Éric Boullier včera prostřednictvím Twitteru naznačil, že nové palivo Esso mohlo navýšit počet koňských sil motoru Honda o "dvouciferné číslo". Je ale třeba brát v úvahu, že společnost ExxonMobil, vlastnící značky Esso a Mobil 1, včera v Barceloně uspořádala panelovou diskusi / sponzorskou akci, které se zúčastnili i Éric Boullier a Jenson Button. Boullierův odhad tedy může být trochu "optimistický".
Dnes do vozu MP4-31 usedl Jenson Button a s pomocí měkkých pneumatik se hodinu před obědní pauzou držel na čtvrtém místě tabulky dnešních nejrychlejších kol.