Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes vysvětlil svou testovací strategii

Mercedes vysvětlil svou testovací strategii

Proč nejezdil na nejměkčích pneumatikách?

Jak víme, Mercedes si do tabulek nejlepších kol zimních testů nepřipsal ani jedno na super-měkkých nebo ultra-měkkých pneumatikách. Snažil se ukrýt svou skutečnou rychlost? Jeho technický ředitel Paddy Lowe nabízí jiné vysvětlení.

Mercedes si chtěl být u nového vozu jistý především spolehlivostí vozu i pohonné jednotky a závodní rychlostí a k tomu potřeboval nasbírat co nejvíce kilometrů. Lewis Hamilton a Nico Rosberg nakonec na okruhu Barcelona-Catalunya dohromady odjeli 1294 kol, co je přibližně 6024 kilometrů. A to by na měkkých, rychleji degradujících pneumatikách nedokázali.

"Cílové množství kilometrů jsme mohli dosáhnout pouze s velkým množstvím sad středních pneumatik," vysvětlil Lowe redaktorovi Auto Motor und Sport.

Pirelli na testy dodává obrovské množství pneumatik, ale i tak musí existovat hranice. Tou je 8 sad pneumatik na jeden vůz a jeden den. Během 8 dní tak každý tým mohl použít maximálně 64 sad pneumatik. Mercedes si objednal 60 sad středně-tvrdých a jen 4 sady měkkých pneumatik.

Z rozhovoru jsme se nedozvěděli, proč Mercedes vůbec nesáhl ani po nejtvrdších pneumatikách, ty ale byly během zimních testů celkově vidět jen zřídka. Nejdelší stint na nich zvládl Valtteri Bottas, bylo to však pouze 26 kol. Kevin Magnussen přitom na středně-tvrdé sadě vydržel až 30 kol.

Voz W07 si tedy poprvé obuje super-měkké pneumatiky až v Austrálii, přitom v sobotu na nich bude chtít bojovat o pole position. Je to od Mercedesu riskantní strategie? Možná. Ukázka sebevědomí? Určitě, zvláště když jeho inženýři už v době objednávání pneumatik předpokládali, že jejich nejnovější výtvor vydrží hodně, hodně kilometrů.