Pneumatiky od Austrálie až po Ázerbájdžán
Alokace pneumatik pro první třetinu sezóny.
Jelikož jezdci si letos pneumatiky vybírají částečně sami, musí Pirelli více spěchat s oznamováním alokace směsí pro jednotlivé okruhy. Díky tomu už z oficiálních oznámení i neoficiálních vyjádření jeho zaměstnanců známe výběr pro prvních 8 závodů sezóny.
Nabídku pro Austrálii, Bahrajn a Čínu jsme znali už na začátku ledna, Pirelli ve všech třech případech sáhlo po nejkonzervativnější kombinací super-měkkých, měkkých a středně-tvrdých pneumatik.
Čtvrtá velká cena sezóny se pojede v ruském Soči a tam taky uvidíme pouze super-měkké, měkké a středně-tvrdé pneumatiky.
Změnu přinese až návrat týmů na španělský okruh Barcelona-Catalunya. V jeho rychlých zatáčkách najdou uplatnění i nejtvrdší pneumatiky, které by měly nejlépe odolávat velkým přetížením.
Nabídku pro Monako ještě oficiálně neznáme, ale Pirelli už prozradilo, že v Monte Carlu uvidíme závodní debut nových ultra-měkkých pneumatik. Můžeme tedy předpokládat, že spolu s nimi budou nasazeny super-měkké a měkké.
Ultra-softy pak uvidíme i v kanadského Montrealu. Primárně jsou sice vyvinuty pro pomalé městské okruhy, ale alespoň pár kol vydrží i na okruhu Gillese Villeneuvea, který je poskládán téměř výhradně z pomalých zatáček, šikan a dlouhých rovinek. Je ale dost možné, že jezdcům nejlépe poslouží v sobotní kvalifikaci a v neděli budou oblíbenější tvrdší směsi.
Ultra-měkkým pneumatikám by měl vyhovovat taky profil nového městského okruhu v ulicích Baku, ale Pirelli chybí informace o kvalitě vrchní vrstvy asfaltu. Velmi citlivé ultra-softy tak zůstanou doma a nahradí je odolné mediumky.
velká cena | směsi | ||
Austrálie | super-měkká | měkká | středně-tvrdá |
Bahrajn | super-měkká | měkká | středně-tvrdá |
Čína | super-měkká | měkká | středně-tvrdá |
Rusko | super-měkká | měkká | středně-tvrdá |
Španělsko | měkká | středně-tvrdá | tvrdá |
Monako | ultra-měkká | super-měkká | měkká |
Kanada | ultra-měkká | super-měkká | měkká |
Ázerbájdžán | super-měkká | měkká | středně-tvrdá |