Požadavek jednotného souhlasu konzervuje současnou formuli 1.
Jak už je ve formuli 1 zvykem, týmy formule 1 se nedohodly na jednom řešení, což znamená, že, minimálně pro několik příštích závodů, zůstává systém kvalifikace takový, jaký byl poprvé použit v Grand Prix Austrálie v Melbourne.
Jezdci mají dva pokusy, nejdříve všichni absolvují jeden a pak druhý. Vše trvá téměř dvě hodiny a zejména malá atraktivita kvalifikace je terčem velké kritiky.
Bernie Ecclestone nabídl šéfům formule 1 tři možnosti: ponechat současný formát, vrátit se k loňskému, a nebo jet jen druhou půlku letošní kvalifikace. Skutečnost, že se všechny týmy nedokázaly dohodnout na jediné možnosti, znamená, že žádná změna nevchází v platnost.
Nadvláda Ferrari během prvního závodu letošní sezóny vyvolala vlnu kritiky. Týmy formule 1 však tak trochu překvapivě zamítly návrh Bernieho Ecclestona, který se týkal změny formátu sobotní kvalifikace.
Tři týmy se postavily proti návrhu Ecclestona. Není sice známo, které stáje to byly, ale Šéf Minardi Paul Stoddart a Ian Phillips z Jordanu pro BBC Radio Five Live uvedli, že to byly pravděpodobně tři nejlepší týmy.
Pokud by k dohodě nakonec došlo, byly bychom pravděpodobně svědky nepatrných změn nového formátu. To by mohlo znamenat, že by se jezdily i nadále dvě jednokolové kvalifikace v obráceném pořadí. Jedinou změnou by tak bylo prodloužení přestávky mezi oběma kvalifikacemi. Televize by v tom případě přenášela pravděpodobně pouze rozhodující kvalifikaci.
Tiskový mluvčí FIA uvedl: 'Změny představené v roce 2003 také nejprve příliš nenadchly a nakonec jsme byli svědky jedné z nejlepších sezón.'
Podle FIA to byly právě týmy, kdo přes zimu přišel s návrhem změnit kvalifikační schéma.
'Aby bylo jasné, bylo to něco co šéfové týmů podrobně diskutovali na několika schůzkách. Poté za námi přišli a řekli: Takhle to chceme.'
Jedním z kritiků nového kvalifikačního formátu je i šéf renaultu Flavio Briatore.
'Je to nesmysl. Pro televizi je to příliš dlouhé a nedává to žádný smysl. Je třeba to změnit. Není to dobré ani pro nás, ani pro diváky.'
Podle FIA není v tomto okamžiku vhodný čas na změnu kvalifikačního systému: 'Nebylo by správné dělat změny, dokud nám několik závodů neukáže, jak to skutečně funguje.'