Alonso dostane nový motor, Räikkönen ne
Honda potřebuje více času.
Kimi Räikkönen a Fernando Alonso z odlišných důvodů nedokončili Velkou cenu Austrálie a oba měli dobrý důvod obávat se o své motory.
Finský jezdec Ferrari během závodu do vysílačky pouze oznámil, že se něco pokazilo a zamířil k mechanikům. Když zastavil před garáží, z útrob vozu již šlehaly plameny a mechanici museli zasáhnout hasicími přístroji. Nic, co by prospělo životnosti pohonné jednotky.
Ferrari rychle odhalilo, že příčinou poruchy bylo turbo, detailní analýza ale mohla být udělána pouze v sídle týmu v Maranellu. Tam inženýři zjistili, že spalovací motor i ERS požár přežily a na Räikkönena budou čekat v Bahrajnu. Zničeno bylo pouze turbo, takže do Bahrajnu pocestuje nové.
Každý jezdec má sezonu absolvovat s maximálně pěti pohonnými jednotkami, přičemž ale jednotlivé části pohonné jednotky může měnit a kombinovat podle potřeby. Räikkönenovi tedy stačí absolvovat zbývajících 20 závodů s využitím čtyř turbodmychadel a vyhne se penalizaci.
Inženýři Hondy nebyli tak rychlí jako jejich soupeři od Ferrari a na posouzení stavu jednotlivých částí pohonné jednotky Fernanda Alonsa budou potřebovat více času. Alonso ze závodu odstoupil po těžké nehodě odstartované kolizí s Estebanem Gutiérrezem. Španěl odkráčel nezraněný, ale z vozu zůstala kopa šrotu a je dost možné, že nenávratně poškozeny byly i části pohonné jednotky.
Honda tedy do Alonsova vozu nasadí celou novou pohonnou jednotku a až později se dozvíme, kolik se jí toho podařilo zachránit z první.