Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wolff: Přidávání přítlaku je chyba

Wolff: Přidávání přítlaku je chyba

Mercedesu se nezamlouvají nová pravidla.

Formule 1 se připravuje na velkou změnu - přechod na novou generaci vozů. V roce 2017 se mají začít používat vozy s vyšší úrovní aerodynamického přítlaku a tedy rychlejší. Podle Tota Wolffa to ale bude za cenu těsných soubojů, protože vůz v aerodynamickém vaku za jiným vozem přijde o velkou část své rychlosti, hlavně v rychlých zatáčkách.

"Vozy nebudou moci jezdit těsně za sebou," obává se šéf továrního týmu Mercedesu. "Udělali jsme krok ke zvýšení přítlaku, což znamená, že vůz vzadu bude jezdit ve více narušeném vzduchu. Když teď jezdíte blízko za jiným vozem, přicházíte o přítlak. Výborným příkladem byl Lewis (Hamilton) a Max Verstappen v Melbourne. Totéž se bude dít příští rok, ale ve větší míře."

Někteří konkurenti samozřejmě můžou Mercedes podezřívat ze snahy udržet si svůj náskok v této generaci vozů.

"Přidávat přítlak byla chyba. Máme rádi výzvy, lidé z našeho aerodynamického oddělení rádi zvednou hozenou rukavici, ale pro Formuli 1 a předjíždění to bylo špatné rozhodnutí."

Zhoršení se obává i Lewis Hamilton: "Podle mě potřebujeme více mechanické přilnavosti a menší aerodynamický vak za vozy. Pak budeme moci jezdit blízko sebe a předjíždět. Dejte nám zrychlení o 5 vteřin díky aerodynamice a nic tím nedosáhnete, pouze budeme o 5 vteřin rychlejší."

Proces přípravy pravidel pro sezónu 2017 má být definitivně uzavřen nejpozději v poslední dubnový den.