Mercedes: Pneumatiky možná vydrží 5 kol
Kvalifikační pneumatiky moc nevydrží.
Technický ředitel Mercedesu předpokládá, že v boxech šanghajského okruhu bude rušno už 5 kol po startu. Přibližně tolik mají vydržet červené, super-měkké pneumatiky.
Pirelli do dějiště třetího závodu sezony poslalo zásilku středně-tvrdých, měkkých a super-měkkých pneumatik. Stejnou kombinaci jsme viděli v Austrálii a v Bahrajnu, ale Šanghaj má více náročných zatáček, ve kterých pneumatiky čelí velkému bočnímu přetížení. Super-měkké pneumatiky tedy určitě dlouho nevydrží.
"Okruh v Šanghaji zatěžuje pneumatiky úplně jinak než Melbourne a Bahrajn, ale budeme používat stejné směsi pneumatik. Bude zajímavé sledovat, jak to ovlivní konkurenceschopnost týmů," řekl Paddy Lowe.
"Díky novým předpisům na této trati poprvé vyzkoušíme super-měkké pneumatiky a možná uvidíme extrémnější verzi začátku závodu v Bahrajnu. Nejlepší kvalifikační pneumatiky pravděpodobně nebudou dobré pro závod. Každý tým se chce kvalifikovat na super-měkkých pneumatikách, ale když se začnou drolit, můžeme už v 5. kole vidět vozy odbočující do boxové uličky."
Oba jezdci Mercedesu si na víkend Velké ceny Číny objednali pouze 5 sad super-měkkých pneumatik. Méně, než kterýkoli jezdec Ferrari, Williamsu nebo Red Bullu.
"V pátek se bude ve velkém analyzovat a možná uvidíme neobvyklé strategie pro kvalifikaci a závod. Rozhodování týmům komplikuje nepředvídatelnost podmínek. V Šanghaji může být poměrně teplo, ale možná bude chladno jako v Belgii. To značně komplikuje přípravu na straně nastavení i strategie."
Pokud by Mercedesu chyběly super-měkké pneumatiky, může mu pomoci návrat k loňskému kvalifikačnímu formátu. V Q1 budou mít jezdci dostatek prostoru, aby se pokusili do Q2 dostat na tvrdších pneumatikách a v případě neúspěchu budou mít ještě dostatek času na další pokus, jak jsme to vídali minulou sezónu.
Pirelli do dějiště třetího závodu sezony poslalo zásilku středně-tvrdých, měkkých a super-měkkých pneumatik. Stejnou kombinaci jsme viděli v Austrálii a v Bahrajnu, ale Šanghaj má více náročných zatáček, ve kterých pneumatiky čelí velkému bočnímu přetížení. Super-měkké pneumatiky tedy určitě dlouho nevydrží.
"Okruh v Šanghaji zatěžuje pneumatiky úplně jinak než Melbourne a Bahrajn, ale budeme používat stejné směsi pneumatik. Bude zajímavé sledovat, jak to ovlivní konkurenceschopnost týmů," řekl Paddy Lowe.
"Díky novým předpisům na této trati poprvé vyzkoušíme super-měkké pneumatiky a možná uvidíme extrémnější verzi začátku závodu v Bahrajnu. Nejlepší kvalifikační pneumatiky pravděpodobně nebudou dobré pro závod. Každý tým se chce kvalifikovat na super-měkkých pneumatikách, ale když se začnou drolit, můžeme už v 5. kole vidět vozy odbočující do boxové uličky."
Oba jezdci Mercedesu si na víkend Velké ceny Číny objednali pouze 5 sad super-měkkých pneumatik. Méně, než kterýkoli jezdec Ferrari, Williamsu nebo Red Bullu.
"V pátek se bude ve velkém analyzovat a možná uvidíme neobvyklé strategie pro kvalifikaci a závod. Rozhodování týmům komplikuje nepředvídatelnost podmínek. V Šanghaji může být poměrně teplo, ale možná bude chladno jako v Belgii. To značně komplikuje přípravu na straně nastavení i strategie."
Pokud by Mercedesu chyběly super-měkké pneumatiky, může mu pomoci návrat k loňskému kvalifikačnímu formátu. V Q1 budou mít jezdci dostatek prostoru, aby se pokusili do Q2 dostat na tvrdších pneumatikách a v případě neúspěchu budou mít ještě dostatek času na další pokus, jak jsme to vídali minulou sezónu.