Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Gene Haas: F1 je jako mýdlová opera

Gene Haas: F1 je jako mýdlová opera

Americký podnikatel a hodně kňouralů v F1.

Poté, co byl Haas F1 a jeho jezdec Romain Grosjean velmi úspěšný v Austrálii i Bahrajnu, se začala řešit otázka, zda vztah nejmenšího týmu v F1 a Ferrari není až příliš blízký. Ferrari Haasu prodává vše, co pravidla nezakazují nakupovat a Haas platí i za technickou podporu a k tomu ještě využívá větrný tunel, CFD a simulátor v Maranellu. Pokud si ale někteří z jeho soupeřů myslí, že si body v podstatě jen koupil, prý se pořádně mýlí. Během vysvětlování F1 přirovnal k mýdlové opeře, televiznímu a rozhlasovému žánru příbuznému telenovele.

"Toto místo je mýdlová opera. Podle mě hodně týmů ve skutečnosti nechápe, co je to konkurence. Asi příliš zpohodlněly a staly se z nich šťastní tlustoprdi," řekl americký podnikatel a zakladatel týmu Stewart-Haas Racing soutěžícího v NASCAR.

"Nepřišli jsme sem, abychom jezdili vzadu. Chceme soutěžit a budeme soutěžit. Pokud se to někomu nelíbí, je to jeho problém. Tím vpředu to zřejmě nevadí, problém mají pouze ti vzadu. Vycházejí z toho, že používáme hodně dílů od Ferrari, takže to máme lehké. Ale kdyby i nějaký tým dostal kompletní vůz Ferrari, byla by výzva s ním závodit, protože vozy F1 jsou extrémně komplikované stroje.

Mít díly je pouze jednou částí skládačky. Ještě potřebujete vědět, jak je dát dohromady, jak je donutit pracovat a jak vytvořit tým. To je samo o sobě výzva a Guenther
(Steiner, šéf týmu) si za svou práci zaslouží pořádné uznání.

Prostě jsme nečetli oběžník, v němž se píše, že nový tým F1 musí minimálně 5 let jezdit vzadu, takže tuto žádost ignorujeme. Při zakládání týmu jsme museli zdolat mnoho překážek a Bernie
(Ecclestone) o nás na začátku řekl: "Nemyslím si, že to tito lidé dokáží" a museli jsme složit $20 milionovou zálohu. Ale jsme tady a jen tak neodejdeme, takže by si na nás měli zvykat. A pokud se jim to nebude líbit, jejich problém, ne můj."

Na seznamu věcí, které si tým F1 nemusí vyrábět sám, se týmy dohodly dlouho před vstupem Haasu a kdokoliv se mohl a může vybrat cestou užší spolupráce s továrním týmem.

"Myslím, že v jistém smyslu je v F1 mnoho fňoukalů a náš úspěch… My tady závodíme. Pokud jezdec přijde na to, jak lépe projet zatáčku a někoho porazit, tak se asi všichni shodneme, že je velmi dobrý. A my všichni jsme závodníci. Přijímáme výzvy, hledáme cesty a jdeme na trať s tím, že to můžeme dokázat. Nevím, nač si stěžují. Přišli jsme závodit na jejich písečku. Měli by to pochopit, je to jejich problém."