Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Haas najímá další zaměstnance

Haas najímá další zaměstnance

Potřebuje hlavně aerodynamiky.

Haas již začal s hledáním nových zaměstnanců, kteří by týmu pomohli s přípravou na sezónu 2017.

Haasu je částí konkurence vyčítáno, že místo investování do vlastní továrny raději posílá peníze Ferrari. Kromě pohonné jednotky a převodovky používá velké množství dalších dílů vyrobených v Maranellu a využívá jeho větrný tunel a další vybavení špičkové italské továrny. A na tomto se v roce 2017 nic nezmění, protože koncept se osvědčil a nový tým se namísto paběrkování na chvostu pelotonu zařadil rovnou do středu pole. Na rok 2017 je ale naplánovaný příchod nové generace vozů a americký tým chce zaměstnat více aerodynamiků.

"Na tomto se nic nezmění, jen potřebujeme více lidí," prozradil Günther Steiner, šéf týmu. "S více lidmi můžeme odvést více práce, a to je důvod, proč chceme více lidí. Potřebujeme je kvůli vozu pro sezónu 2017, potřebujeme zatlačit na jeho vývoj."

Haas musí bez pomoci jiného týmu F1 navrhnout a vyrobit všechny tzv. “seznamové díly“, tedy věci ze seznamu, na jehož bodech se dohodly týmy F1 a FIA a je součástí sportovních pravidel F1.

Na tomhle seznamu je monokok, základní struktura vozu sestávající z palivové nádrže a kokpitu, přední nárazové struktury, struktury chránící jezdce při převrácení vozu, karoserie (s výjimkami pro airbox, výfuk a věci předepsané pravidly), křídla, podlaha a difuzor. I tyto věci si může tým nechat navrhnout i vyrobit externě, ale musí na ně mít exkluzivní práva po celou dobu jejich používání v F1 a nesmí je nakupovat od jiného týmu F1 ani od společnosti nebo jednotlivce s ním spojenými. Vše ostatní si Haas smí koupit od Ferrari nebo od jeho dodavatelů.

Šasi si nechává vyrábět italskou Dallarou, kde vznikají i modely pro aerodynamický tunel, které pak Haas testuje u Ferrari. Aerodynamické oddělení amerického týmu proto sídlí v Itálii a tam poputuje i nová pracovní síla.

"Máme Haas Italia s kancelářemi u Dallary, takže lidé přibydou tam. Pak budeme mít více zaměstnanců než teď, ale ne o moc. Někteří lidé pouze zaplní volné pozice, které se nám nepodařilo obsadit loni."

Celkový počet zaměstnanců týmu Haas F1 v USA, Británii a Itálii by pak měl přesáhnout číslo 180.