Vykašleme se na nová pravidla, navrhuje Toto Wolff
Bude velká změna pravidel zbytečná?
Toto Wolff tvrdí, že Formule 1 udělá chybu, pokud nezastaví přípravu nové generace vozů. Vozy sezóny 2017 by se měly v mnohém lišit od současných, mít více aerodynamického přítlaku, nižší zadní přítlačné křídlo, širší pneumatiky a také samotné vozy mají být podstatně širší. Základní verzi pravidel se podařilo dohodnout na konci února a do konce dubna se má za nimi udělat definitivní tečka, aby týmy mohly začít naplno hledat nová řešení a diváci se mohli těšit na o 5 sekund rychlejší vozy. Pro Wolffa ale nic z tohoto není opravdu pozitivní.
"Není na nich nic opravdu dobré, nic co by někoho oslovilo, měli bychom se na ně prostě vykašlat," řekl šéf továrního týmu Mercedesu. "My bychom z toho možná neměli být nadšeni, ale už nejsme tak daleko před ostatními, jak jsme bývali loni a závody jsou teď úžasné a budou ještě lepší, pokud nebudeme hýbat s pravidly."
Wolff poukazuje na to, že když déle platí jedna sada pravidel, rozdíly mezi vozy i motory se zpravidla zmenšují, kvalifikace i závody bývají těsnější a více vyniknou rozdíly mezi jezdci.
"Majiteli komerčních práv jistě nevyhovuje, že jsme vyhráli tak mnoho závodů a dva šampionáty, ale čím déle udržíte stabilní pravidla, tím vyrovnanější pole budete mít. A přesně to se teď děje. Rozdíly mezi motory se zmenšují. Rozdíly mezi týmy se zmenšují. My už hledáme desetinky velmi pomalu, protože křivka se vyrovnává a ostatní postupují rychleji než my. Podle mě jsme nyní v ideální situaci se super závody."
"Není na nich nic opravdu dobré, nic co by někoho oslovilo, měli bychom se na ně prostě vykašlat," řekl šéf továrního týmu Mercedesu. "My bychom z toho možná neměli být nadšeni, ale už nejsme tak daleko před ostatními, jak jsme bývali loni a závody jsou teď úžasné a budou ještě lepší, pokud nebudeme hýbat s pravidly."
Wolff poukazuje na to, že když déle platí jedna sada pravidel, rozdíly mezi vozy i motory se zpravidla zmenšují, kvalifikace i závody bývají těsnější a více vyniknou rozdíly mezi jezdci.
"Majiteli komerčních práv jistě nevyhovuje, že jsme vyhráli tak mnoho závodů a dva šampionáty, ale čím déle udržíte stabilní pravidla, tím vyrovnanější pole budete mít. A přesně to se teď děje. Rozdíly mezi motory se zmenšují. Rozdíly mezi týmy se zmenšují. My už hledáme desetinky velmi pomalu, protože křivka se vyrovnává a ostatní postupují rychleji než my. Podle mě jsme nyní v ideální situaci se super závody."
Mnozí si od nové generace vozů slibují ukončení vlády Mercedesu a Wolff přiznává, že se to může stát, ale někdo jiný může postavit bezkonkurenčně nejlepší vůz a F1 bude tam, kde se ocitla na začátku sezóny 2014. Navíc, rozšíření nabídky pneumatik, zdá se, zafungovalo na výbornou.
"Tři skvělé závody v řadě. Ale jsme schopni zareagovat dostatečně rychle, uvědomit si to a vrátit se k pravidlům, která se nyní zdají být dobrá? Nevím. Změníme pravidla a my nebo někdo jiný se dostane daleko před ostatní, protože to se při změně pravidel stává. Pak vše začne od začátku. A vozy budou mít více aerodynamického přítlaku, co si normálně nevšimnete, budete to vidět pouze na časech na kolo, jenže uvidíte méně předjíždění, protože za vozy bude extrémnější aerodynamický vak," zakončil Toto Wolff svou pesimistickou předpověď.
"Tři skvělé závody v řadě. Ale jsme schopni zareagovat dostatečně rychle, uvědomit si to a vrátit se k pravidlům, která se nyní zdají být dobrá? Nevím. Změníme pravidla a my nebo někdo jiný se dostane daleko před ostatní, protože to se při změně pravidel stává. Pak vše začne od začátku. A vozy budou mít více aerodynamického přítlaku, co si normálně nevšimnete, budete to vidět pouze na časech na kolo, jenže uvidíte méně předjíždění, protože za vozy bude extrémnější aerodynamický vak," zakončil Toto Wolff svou pesimistickou předpověď.