Formule V8 3.5: Na Hungaroringu zazářil Cecotto
Formule V8 3.5: Hungaroring - první závod
Od úvodního závodu sezóny uplynul teprve týden a Formule V8 3.5 opět vyrazila na trať. Tentokrát zamířila na Hungaroring do Maďarska kde doprovázela sérii WTCC. Startovní pole se oproti minulému závodu nijak nenavýšilo, takže startovní rošt čítal opět pouze 15 vozů.
Pole position si vybojoval letos již podruhé Tom Dillmann a mohl tak napravit svůj špatný start ze Španělska, kde kvůli problémům s převodovkou na startu nedokázal udržet vedení. Vedle něj se postavil vedoucí pilot průběžného pořadí Aurélien Panis, třetí místo obsadil Louis Déletraz, čtvrté Johnny Cecotto, který si výborně vedl ve volném tréninku, tam byl nejen nejrychlejším pilotem dne, ale překonal i traťový rekord této série (počítaje i FR 3.5) z roku 2012 držený Robinem Frijnsem. V třetí řadě stáli Vaxiviere a Celis Jr.
Dillmanna tentokrát na startu žádné problémy netrápily a všem ihned ujel, na druhé místo se posunul Deléraz, na třetí Cecotto, Panis se propadl na čtvrtou pozici. Za něj se zařadilo Vaxiviere a Nissany.
Zvláštní závod měl opět Egor Orudzhev. Před týdnem v Aragonu vybojoval první pole position sezóny, dnes ale startoval až třináctý. Ukázal však, že závod z konce startovního roštu se mu jde lépe než ze předu. Po startu se dostal na desáté místo, a po prvním kole jezdil už osmí. V boji o sedmé místo ale narazil na Celise, který se rozhodl mu nic nedarovat. Oba piloti spolu svedli bitvu, až Celis ruskému pilotovi zavřel zatáčku, Orudzhev do Mexičana narazil a oba skončili mimo trať. Po závodě byl Celis za svůj manévr penalizován ztrátou tří míst na startovním roštu.
Na trať vyjel safetycar, což mělo za následek že se celé pole sjelo dohromady. Chvíli po restartu udělal Dillmann chybu a vylej z trati, než se stihl vrátit, vedení převzal Cecotto a Dillmann byl rád, že se dokázal zařadila alespoň na druhé místo před Delétraze.
Nejzkušenější pilot historie GP2 a nováček Formule V8 3.5 Johnny Cecotto Jr. jel zbytek závodu naprosto perfektně, a ač nejrychlejší kolo nakonec patřilo Dillmannovi, získal zasloužené vítězství. Kromě Dillmanna ho na stupně vítězů doprovodil Déletraz.
Jezdec | Tým | Odstup | |
1.
|
J. Cecotto Jr. | RP Motorsport | |
2.
|
T. Dillmann | AVF | +2,290 |
3.
|
L. Delétraz | Fortec | +3,075 |
4.
|
A.Panis | Arden | +14,082 |
5.
|
M.Vaxiviere | SMP | +14,443 |
6.
|
R.Nissany | Lotus | +16,162 |
7.
|
B.Visser | Teo Martin | +16,855 |
8.
|
P.Fitipaldi | Fortec | +17,291 |
9.
|
Y.Kanamaru | Teo Martin | +17,957 |
10.
|
V.Baptista | RP Motorsport | +20,249 |
11.
|
R.Bider | Lotus | +20,688 |
12.
|
G.Caprini | Durango | nedokončil |
13.
|
A.Celis Jr. | AVF | nedokončil |
14.
|
E.Orudzhev | Arden | nedokončil |
15.
|
M.Isaakyan | SMP | nedokončil |