Šéfa Mercedesu nepotěšilo zvýšení palivového limitu
Spolu se zákazníky hlasoval proti.
Komise F1 během Velké ceny Ruska odhlasovala zvýšení limitu paliva na závod a jezdce ze 100 na 105 kilogramů, ale udělala tak proti vůli Mercedesu, ten hlasoval proti.
Vozy příští sezony budou širší a mají mít přilnavější pneumatiky i více aerodynamického přítlaku, což znamená, že budou moci dříve akcelerovat ze zatáček a na rovinkách budou bojovat s vyšším aerodynamickým odporem, což zvýší spotřebu paliva. Ferrari, Renault a Honda se proto dohodly na zvýšení palivového limitu, aby se z velkých cen nestaly závody v šetření paliva, jen Mercedes byl proti a spolu s ním hlasovali proti i všichni jeho zákazníci - Williams, Force India a Manor.
"Vlastně to na setkání řekla Claire (Williams). Celý svět zajímá redukce emisí, a když se toto děje venku, je už z principu možné, abychom hlasovali pro zvýšení spotřeby paliva ze 100 na 105 kilogramů? Pokud to sport potřebuje, tak je férové udělat to, ale principiálně jsme proti a proto jsme řekli ne," vysvětlil šéf Mercedesu. "Předem jsme věděli, že máme pouze čtyři hlasy a že to je předem prohraný boj. Nebyl v tom žádný rozdíl."
Mercedes se v zimě pochlubil velkými pokroky v oblasti efektivního využívání paliva a jeho technický ředitel počítá s dalšími zlepšeními v následujících sezónách. Pokud je Mercedes v této oblasti výrazně lepší než konkurence, nutnost šetřit a co nejlépe využívat každou kapku by byla vodou na jeho mlýn.
Vozy příští sezony budou širší a mají mít přilnavější pneumatiky i více aerodynamického přítlaku, což znamená, že budou moci dříve akcelerovat ze zatáček a na rovinkách budou bojovat s vyšším aerodynamickým odporem, což zvýší spotřebu paliva. Ferrari, Renault a Honda se proto dohodly na zvýšení palivového limitu, aby se z velkých cen nestaly závody v šetření paliva, jen Mercedes byl proti a spolu s ním hlasovali proti i všichni jeho zákazníci - Williams, Force India a Manor.
"Vlastně to na setkání řekla Claire (Williams). Celý svět zajímá redukce emisí, a když se toto děje venku, je už z principu možné, abychom hlasovali pro zvýšení spotřeby paliva ze 100 na 105 kilogramů? Pokud to sport potřebuje, tak je férové udělat to, ale principiálně jsme proti a proto jsme řekli ne," vysvětlil šéf Mercedesu. "Předem jsme věděli, že máme pouze čtyři hlasy a že to je předem prohraný boj. Nebyl v tom žádný rozdíl."
Mercedes se v zimě pochlubil velkými pokroky v oblasti efektivního využívání paliva a jeho technický ředitel počítá s dalšími zlepšeními v následujících sezónách. Pokud je Mercedes v této oblasti výrazně lepší než konkurence, nutnost šetřit a co nejlépe využívat každou kapku by byla vodou na jeho mlýn.