Vítězství v úvodním zuřivém závodě ukořistil Mortara
Hockenheimring – 1. závod (Aktualizováno)
Edoardo Mortara vkročil do nové sezony DTM jako její první vítěz. Italský jezdec ve službách Audi se dostal do čela hned po startu a získané vedení si pohlídal až do konce čtyřicetiminutového závodu, který po kolizích nedokončila třetina vozů.
Zimní pauza byla v DTM příliš dlouhá a jezdci stejně jako před rokem demonstrovali, že své nabuzení v úvodním závodě nedokáží zcela krotit. Proto se v sobotu na Hockenheimringu opět děly věci.
Glock, Scheider a da Costa se vzájemně vyhnali mimo dráhu už v nájezdu do druhé zatáčky. Da Costa pak poté, co se všichni tři vrátili na trať, poslal Scheidera zpět do trávy, kde mistr let 2008 a 2009 poškodil přední část vozu a stal se prvním odstoupivším.
Had karbonových speciálů se dále vinul do vlásenky, kde nováček Esteban Ocon roztočil Augusta Farfuse a otrhal přední přítlačná křidélka jeho bmw. Následoval čtyřsouboj Wittmanna, di Resty, Vietorise a Greena, který pro posledně jmenovaného skončil kosmetickou úpravou vozu a výletem do štěrku v nájezdu do arény.
Divoké první kolo zakončila ještě kolize Blomqvista s Tambayem v poslední zatáčce, která pro Francouze znamenala stop. Tím však trhání karbonu neskončilo.
Rockenfeller si před Wittmanna pomohl postrčením a podobně to probíhalo i při dalších výměnách pozic za vedoucí trojící Mortara-Müller-Wickens. Juncadella ve třetím kole neukočíroval svůj zatáčecí manévr do arény a cestou do bariéry vzal s sebou i nevinného Glocka.
Počet nepojízdných vozů tím stoupl o dva a aplikována byla první slow zone závodu. Na tu doplatil Rockenfeller, když se ještě před jejím začátkem pokoušel dostat před pomalejšího Spenglera. Kanaďan zavřel dveře a poškodil poslednímu šampionovi Audi zavěšení zadního kola. Svůj stý start tak „Rocky“ oslavil odstoupením.
V 7. kole se znovu začalo závodit po celé délce okruhu a Wickens se s pomocí DRS dostal před Müllera na druhé místo. Další nucené zpomalení však na sebe nenechalo dlouho čekat. Maximilian Götz měl problémy s podřazením v Sachskurve a po hodinách uvíznul na dobro v kačírku.
Zatímco na čele se rozestupy postupně zvětšovaly, ve středu pole se pořadí promíchávalo. Gary Paffett i s poškozeným vozem statečně vzdoroval soupeřům, kteří si před něj hledali cestu.
S Ekströmem si několikrát prohodili pozice, přičemž švédský dravec dostal varování za manévr ve vlásence, který vytáhl ze svého ralleycrossového rukávu. Paffett nakonec dobyvatelům podlehl a zůstal za branou bodových umístění.
Jamie Green byl potrestán průjezdem boxy a až do cíle byl odsouzen k marnému boji s Augustem Farfusem o 14. místo, který se nesl v duchu dosavadního divokého průběhu závodu.
Aktualizováno:
Za kolize z prvního kola žádné dodatečné penalizace nepadly. Daniel Juncadella však bude za svůj exces, při kterému vyřadil Glocka, potrestán posunutím o tři místa vzad na startu nedělního závodu. António Felix da Costa použil během jednoho kola DRS vícekrát, než je povoleno, a k cílovému času mu bylo přičteno 5 sekund. Na pořadí se tím však nic nezměnilo.
Výsledky závodu (40 minut + 1 kolo):
p.
|
Jezdec | Značka – Tým |
Čas/Odstup
|
Kol
|
1.
|
E.Mortara | Audi - Abt Sportsline |
42:11.606
|
25
|
2.
|
R.Wickens | Mercedes – HWA AMG |
+1.657
|
25
|
3.
|
N.Müller | Audi - Abt |
+4.454
|
25
|
4.
|
P.di Resta | Mercedes – HWA AMG |
+8.818
|
25
|
5.
|
C.Vietoris | Mercedes – Mücke |
+10.192
|
25
|
6.
|
B.Spengler | BMW - MTEK |
+20.097
|
25
|
7.
|
A.Félix da Costa | BMW - Schnitzer |
+35.882
|
25
|
8.
|
M.Martin | BMW - RBM |
+41.360
|
25
|
9.
|
M.Ekström | Audi - Abt Sportsline |
+46.455
|
25
|
10.
|
M.Molina | Audi - Abt |
+47.198
|
25
|
11.
|
G.Paffett | Mercedes – ART |
+52.832
|
25
|
12.
|
M.Tomczyk | BMW - Schnitzer |
+55.137
|
25
|
13.
|
T.Blomqvist | BMW - RBM |
+55.530
|
25
|
14.
|
A.Farfus | BMW - MTEK |
+1:08.466
|
25
|
15.
|
J.Green | Audi - Rosberg |
+1:09.184
|
25
|
16.
|
M.Wittmann | BMW - RMG |
+1:10.496
|
25
|
17.
|
L.Auer | Mercedes – Mücke |
+5 kol
|
20
|
-
|
T.Glock | BMW - RMG |
|
|
-
|
T.Scheider | Audi - Phoenix |
|
|
-
|
E.Ocon | Mercedes – ART |
|
|
-
|
M.Götz | Mercedes – HWA |
|
|
-
|
M.Rockenfeller | Audi - Phoenix |
|
|
-
|
D.Juncadella | Mercedes – HWA |
|
|
-
|
A.Tambay | Audi - Rosberg |
|
|