Di Resta suverénem a Paffett hrdinou v divoké bitvě
Hockenheimring – 2. závod (Aktualizováno)
Mercedes v neděli na Hockenheimu ukradl show. Paul di Resta si po startu z pole position dojel pro suverénní vítězství a Gary Paffett – jediný muž, který vítěze mohl ohrozit – se i přes penalizaci dokázal vrátit do závodu a v cíli mu na stupně vítězů chybělo jen 11 desetin sekundy.
Ani druhý závod sezony nevybočil ze standardu nastaveného včerejším divokým sprintem. V úvodu se zdálo, že se jezdci vůbec nepoučili ze sobotní demoliční estrády a pokračovali tam, kde večer přestali.
Kolegové Farfus a Martin si po startu nedarovali ani centimetr a spolu s Paffettem demonstrovali, že tři vozy se do úzké první zatáčky Hockenheimringu opravdu nevejdou. O pár set metrů dále přišla každá ze zúčastněných značek o jeden vůz.
Félix da Costa na vnitřku zatáčky č. 2 postrčil Ocona, ten katapultoval Spenglera a Green, jenž se snažil vyhnout vzniknuvší zácpě, dostal ránu od Oconova mercedesu. Kromě muže, jenž byl na začátku celé situace, museli všichni aktéři kolize ze závodu odstoupit.
Odklízení havarovaných vozů si výžadalo nasazení safety caru a di Resta tím přišel o neuvěřitelný třísekundový náskok, který si stihl vyjet během necelého kola. Po restartu si Paffett poradil s Martinem a vzal si na mušku svého skotského kolegu. Další průběh závodu ukázal, že jeho ambice byly více než adekvátní.
Audi v neděli zariskovalo a šlo do závodu s novými pneumatikami, které jezdci pošetřili v kvalifikaci. Výhoda čerstvých pneumatik však zmizela v momentě, kdy vozy z Ingolstadtu začaly v soubojích, které vypadaly jako opakované záběry ze závodu č. 1, ztrácet důležité části karoserie.
Tím se například Mattias Ekström ocitl ve stejné pozici jako v sobotu Paffett. Tak dlouho se snažil mařit soupeřům ataky na svoji pozici až měl stroj poškozen natolik, že jakýkoli další vzdor postrádal smysl.
A nebyl sám, kdo odložil rukavičky. I dnes padlo varování za nesportovní počínání - za vytlačení Lucase Auera mimo dráhu dostal černobílou vlajku Miguel Molina. Penalizace pak postihla Garyho Paffetta, když jej tým vypustil z boxu přímo do cesty kolegovi Wickensovi.
Trest pro Paffetta znamenal oddechnutí pro di Restu, kterému v momentě, kdy Angličan nuceně odbočil do boxové uličky, zmizel jediný skutečný konkurent.
Po zastávkách v boxech se dění na trati uklidnilo. I nadále se předjíždělo, obešlo se to však bez trhání karbonu. Novou zápletku pro druhou část závodu napsali Glock s Paffettem, když si oba svým vlastním tempem klestili cestu ke stupňům vítězů.
Glock si postupně poradil se všemi svými kolegy z BMW a v cíli na něj čekalo druhé místo za di Restou. Paffett bojoval jako lev a za své úsilí si zasloužil lepší umístění než pátou pozici, nicméně časový limit závodu byl proti.
Nedělní osud Audi symbolicky ztvárnil Molina při své pozdní zastávce v boxech. Španělský jezdec neodhadl nájezd do uličky a škrtnul si o trávu, která jeho vůz roztočila a poslala do bariéry. Do boxů došel pěšky.
Aktualizováno
Timo Glock byl dodatečně diskvalifikován a přišel o své druhé místo. Dle rozhodnutí komisařů nebyla zadní část jeho BMW M4 DTM nesoucí zadní křídlo instalována v souladu s pravidly a homologací. Ostatní jezdci se tím posunuli o jednu pozici nahoru.
António Félix da Costa byl potrestán za způsobení kolize mezi Oconem, Spenglerem a Greenem. Na startu následujícího závodu bude odsunut o tři místa vzad.
Aktualizované výsledky závodu (60 minut + 1 kolo):
p.
|
Jezdec | Značka – Tým |
Čas/Odstup
|
Kol
|
1.
|
P.di Resta | Mercedes – HWA AMG |
1:01:42.654
|
37
|
2.
|
A.Farfus | BMW - MTEK |
+13.905
|
37
|
3.
|
M.Martin | BMW - RBM |
+14.493
|
37
|
4.
|
G.Paffett | Mercedes – ART |
+15.055
|
37
|
5.
|
R.Wickens | Mercedes – HWA AMG |
+19.377
|
37
|
6.
|
T.Blomqvist | BMW - RBM |
+21.690
|
37
|
7.
|
N.Müller | Audi - Abt |
+22.220
|
37
|
8.
|
M.Wittmann | BMW - RMG |
+23.790
|
37
|
9.
|
M.Tomczyk | BMW - Schnitzer |
+24.454
|
37
|
10.
|
M.Rockenfeller | Audi - Phoenix |
+31.303
|
37
|
11.
|
E.Mortara | Audi - Abt Sportsline |
+50.053
|
37
|
12.
|
M.Götz | Mercedes – HWA |
+56.722
|
37
|
13.
|
A.Tambay | Audi - Rosberg |
+1:02.408
|
37
|
14.
|
C.Vietoris | Mercedes – Mücke |
+1:05.985
|
37
|
15.
|
L.Auer | Mercedes – Mücke |
+2 kola
|
35
|
16.
|
D.Juncadella | Mercedes – HWA |
+8 kol
|
29
|
-
|
M.Molina | Audi - Abt |
|
22
|
-
|
T.Scheider | Audi - Phoenix |
|
18
|
-
|
M.Ekström | Audi - Abt Sportsline |
|
16
|
-
|
A.Félix da Costa | BMW - Schnitzer |
|
11
|
-
|
B.Spengler | BMW - MTEK |
|
1
|
-
|
E.Ocon | Mercedes – ART |
|
0
|
-
|
J.Green | Audi - Rosberg |
|
0
|
DSQ
|
T.Glock | BMW - RMG |
+13.024
|
37
|