Potřebuje F1 hlučnější motory?
Hasegawa a Boullier se neshodnou.
Jusuke Hasegawa a Éric Boullier se neshodnou v odpovědi na otázku, zda F1 potřebuje uměle zvyšovat hlučnost motorů. Šéf programu Hondy v F1 je proti, nevidí k tomu žádný důvod, ale podřídí se rozhodnutí Komise F1, která automobilkám uložila povinnost vyvinout takové zařízení.
"Nechápu, proč potřebujeme zavést něco, co bude uměle vytvářet hluk, ale FOM to chtělo a my se přizpůsobíme," řekl Hasegawa. "Ale já osobně nechápu, na co to bude dobré. Nesouhlasím s tím a nevím, proč by F1 musela dělat obrovský kravál, ale přizpůsobíme se jejich názorům. Jako účastníci F1 máme určité povinnosti, takže ano, akceptujeme to a přizpůsobíme se."
Éric Boullier je naopak přesvědčený, že hluk sice nemá s novými technologiemi hybridních pohonných jednotek moc společného, ale diváci na tribunách budou díky němu mít silnější zážitek.
"Myslím, že do tohoto rozhodnutí bychom neměli plést technologii. Technologie je správná, máme hi-tech hybridní pohonné jednotky," vysvětluje závodní ředitel McLarenu. "Jedním z následků požívání této technologie a menších spalovacích motorů je změna zvuku. Nižší hlučnost se pak dá označit za jeden z problémů, tohle ale prostě nemá nic společného s technologií. Jde o show, protože fanoušci chtějí jiný zvuk. Něco podobného už používají některé sportovní silniční vozy, tak proč nezjistit, zda by se to líbilo i našim fanouškům? Ale jak jsem řekl, není to otázka technologie."
"Nechápu, proč potřebujeme zavést něco, co bude uměle vytvářet hluk, ale FOM to chtělo a my se přizpůsobíme," řekl Hasegawa. "Ale já osobně nechápu, na co to bude dobré. Nesouhlasím s tím a nevím, proč by F1 musela dělat obrovský kravál, ale přizpůsobíme se jejich názorům. Jako účastníci F1 máme určité povinnosti, takže ano, akceptujeme to a přizpůsobíme se."
Éric Boullier je naopak přesvědčený, že hluk sice nemá s novými technologiemi hybridních pohonných jednotek moc společného, ale diváci na tribunách budou díky němu mít silnější zážitek.
"Myslím, že do tohoto rozhodnutí bychom neměli plést technologii. Technologie je správná, máme hi-tech hybridní pohonné jednotky," vysvětluje závodní ředitel McLarenu. "Jedním z následků požívání této technologie a menších spalovacích motorů je změna zvuku. Nižší hlučnost se pak dá označit za jeden z problémů, tohle ale prostě nemá nic společného s technologií. Jde o show, protože fanoušci chtějí jiný zvuk. Něco podobného už používají některé sportovní silniční vozy, tak proč nezjistit, zda by se to líbilo i našim fanouškům? Ale jak jsem řekl, není to otázka technologie."