Letos suverénní Pagenaud získal 3. vítězství v řadě
Angie´s List Grand Prix of Indianapolis – Závod
Francouz Simon Pagenaud ukazuje, že má na začátku sezóny neuvěřitelnou formu. Po dvou druhých místech v úvodních dvou závodech vyhrál už třetí závod v řadě, když dokázal vyhrát i velmi chladnou Velkou cenu Indianapolisu. Na druhém místě dojel Hélio Castroneves, kterému pomohl výjezd zpomalovacího vozu v polovině závodu. Třetí příčka patří Jamesi Hinchcliffeovi. Po startu z předposledního místa se na čtvrté místo propracoval Graham Rahal.
Stejně jako vloni přinesla první zatáčka kolizi. Kanaan špatně odstartoval, na konci rovinky přejížděl z pravé strany dráhy na levou, pro podobný manévr se ale rozhodl i Dixon, který se při startu dostal před Kanaana a Brazilec uhnul přímo do vozu Sebastiena Bourdaise. Kanaan se už na dráhu nevrátil. Bourdaisův vůz tým opravil, aby mohl najet nějaká kola na červené sadě gum. Jak se pak ukázalo, rozhodnutí vrátit Bourdaise na dráhu mělo velký dopad na konečné výsledky závodu.
Závod byl samozřejmě přerušen výjezdem zpomalovacího vozu. Po restartu v pátém kole dostal Rossi pod tlak Powera a na konci protilehlé rovinky přinutil předloňského šampiona k chybě, po které Power skončil na trávě. Sice se vrátil na trať, ale pokračoval na chvostu pole. Rossi předváděl vůbec skvělý výkon.
Dalším pilotem, na kterého byla radost se dívat, byl Graham Rahal. Ačkoliv po vyloučení z kvalifikace startoval do závodu předposlední, už po prvních pit stopech se probojoval na 8. místo. Naopak Montoya se z první pětky propadl na 15. místo.
Tým Kevina Kalkhovena a Jimmyho Vassera dostal zpátky na dráhu Bourdaise. Ten ale v 38. kole prudce zpomalil, sice se mu podařilo odklidit vůz na relativně bezpečné místo mimo dráhu, jenže v tu chvíli už vlály žluté vlajky a na trať znovu zamířil zpomalovací vůz.
Ruce si mnuli hlavně Castroneves a Daly, kteří měli právě po pit stopu. Zbytek pilotů totiž zamířil k mechanikům a oni se posunuli na první dvě místa. Tam odtáhli také JR Hildebranda, který zůstal stát na dráze. Holmatro Safety Team také využil k opravě reklamního banneru, který se nebezpečně odlepoval od zdi na začátku cílové rovinky.
V boxech se skvěle převedl tým Schmidt Peterson Motorsports a Hinchcliffe se dostal před Kimballa a Pagenauda. To ale nemělo dlouhého trvání. Po restartu se totiž Pagenaud před Kanaďana probojoval. Castroneves v první zatáčce ztratil vedení, které převzal nováček Daly. Kimball na konci kola nezvládl útok na Hinchcliffea, dostal se mimo trať a ztratil pozici ve prospěch Rahala.
O vítězi nakonec rozhodlo poslední kolo zastávek v boxech. To odstartoval v 60. kole Daly. Castroneves stavěl o dvě kola později a vrátil se před Dalym. Ještě o další kolo si pobyt na trati prodloužil Pagenaud a díky skvělému kolu před vjetím do boxů se vrátil před Castronevesem a Dalym.
Mladý Američan Conor Daly nakonec stupně vítězů neudržel. v 70. kole se před něj dostal Hinchcliffe, o šest kol později také Rahal a o pár set metrů dál i Kimball. Ale i šesté místo v cíli je pro Dalyho skvělým výsledkem.
Pagenaud díky vítězství zase navýšil náskok v čele šampionátu, teď je ale na programu závod, jehož vítěz získá dvojnásobek bodů. Ale Francouz ve Phoenixu ukázal, že se s ním i na oválech musí počítat!
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/Odstup
|
1.
|
S.Pagenaud | Team Penske |
C
|
|
2.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 4.4748
|
3.
|
J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 5.0807
|
4.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 7.0715
|
5.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 7.4234
|
6.
|
C.Daly | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 12.1838
|
7.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 12.9226
|
8.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
C
|
+ 13.6912
|
9.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
+ 15.1933
|
10.
|
A.Rossi | Andretti/Bryan Herta |
H
|
+ 16.3134
|
11.
|
S.Pigot | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 20.5172
|
12.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
H
|
+ 29.6369
|
13.
|
M.Aleshin | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 43.3094
|
14.
|
M.Chilton | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 43.3785
|
15.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
+ 44.6339
|
16.
|
M.Brabham | PIRTEK Team Murray |
C
|
+ 45.5107
|
17.
|
G.Chaves | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 47.0326
|
18.
|
T.Sato | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
+ 56.3389
|
19.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
+ 57.4410
|
20.
|
J.Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
+ 1:03.7229
|
21.
|
J.Newgarden | Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 1:08.6234
|
22.
|
JR Hildebrand | Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
23.
|
A.Tagliani | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
+ 1 kolo
|
24.
|
S.Bourdais | KV Racing Technology |
C
|
Porucha
|
25.
|
T.Kanaan | Chip Ganassi Racing |
C
|
Havárie
|