Čtvrteční trénink byl v režii týmů Dale Coyne a Andretti
100th Indianapolis 500 – 4. trénink
Přestože získal místo až v týdnu před Velkou cenou Indianapolisu, dokázal Gabby Chaves, že mu rychlost nechybí a s vozem týmu Dale Coyne Racing obsadil ve čtvrtečním tréninku první místo. Hned za Chavesem skončil další pilot, který nestartuje v IndyCar pravidelně, ale připojil se k sérii až v Indianapolisu, Townsend Bell.
Piloti týmů Andretti Autosport a Dale Coyne Racing obsadili i další dvě příčky, konkrétně Carlos Muňoz tu třetí a Conor Daly čtvrtou příčku. Byl to až pátý Charlie Kimball, kdo z pilotů s motorem Chevrolet zajel nejrychlejší čas.
Honda měla v první desítce šest vozů, Chevrolet, který měl japonskou automobilku podle předzávodních prognóz válcovat, pak jen čtyři. Kromě výše zmíněných nechyběli mezi desíti nejlepšími Montoya, Dixon, Castroneves, Andretti a překvapivě také Pippa Mann.
Britská závodnice také startující za tým Dale Coyne Racing bude příští neděli s pravděpodobností hraničící s jistotou jedinou ženou na startovním roštu. Ženský tým Grace Autosport, který chtěl do závodu nasadit Katherine Legge, už potvrdil, že to s letošní účastí nevyjde. Týmu prý chyběl „jen“ vůz. Stáj se totiž nedokázala domluvit na spolupráci se žádnou ze zaběhnutých stájí.
Ačkoliv to byli piloti týmů Dale Coyne Racing a Andretti Autosport, kdo čtvrtečnímu tréninku vládl, s blížící se kvalifikací je potřeba dívat se také na to, jak si vedli piloti, když nemohli využít aerodynamický pytel za jiným vozem. A hned se dostaneme k jiným výsledkům. Navíc v kvalifikaci mají piloti dráhu sami pro sebe, nemůžou tak využít aerodynamický pytel. Výsledky tzv. No-tow lap, tedy kol, kdy pilot není v závěsu za jiným, tak mnohem více vypovídají tomu, co jezdce čeká v kvalifikaci.
Bez pomoci aerodynamického pytle si nejlépe vedli ti piloti, od kterých bychom to čekali. Vůbec nejrychlejší kolo, s průměrnou rychlostí 225,381 mil v hodině, zajel Will Power. Za ním se umístili Graham Rahal, Scott Dixon a Juan Pablo Montoya, zkrátka jezdci, u kterých se to čekalo.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Kol
|
Čas
|
Odstup
|
1.
|
G.Chaves | Dale Coyne Racing |
H
|
66
|
00:39.4804
|
|
2.
|
T.Bell | Andretti Autosport |
H
|
64
|
00:39.5442
|
+ 0.064
|
3.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
H
|
108
|
00:39.5450
|
+ 0.065
|
4.
|
C.Daly | Dale Coyne Racing |
H
|
72
|
00:39.5563
|
+ 0.076
|
5.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
C
|
68
|
00:39.5644
|
+ 0.084
|
6.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
C
|
82
|
00:39.5835
|
+ 0.104
|
7.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
C
|
74
|
00:39.6657
|
+ 0.186
|
8.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
97
|
00:39.6820
|
+ 0.202
|
9.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
65
|
00:39.6955
|
+ 0.216
|
10.
|
P.Mann | Dale Coyne Racing |
H
|
82
|
00:39.7259
|
+ 0.246
|
11.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
60
|
00:39.7360
|
+ 0.256
|
12.
|
M.Aleshin | Schmidt Peterson Motorsp. |
H
|
104
|
00:39.7616
|
+ 0.282
|
13.
|
A.Tagliani | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
44
|
00:39.7752
|
+ 0.295
|
14.
|
J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsp. |
H
|
86
|
00:39.7786
|
+ 0.299
|
15.
|
A.Rossi | Andretti/Bryan Herta |
H
|
51
|
00:39.7795
|
+ 0.300
|
16.
|
O.Servia | Rahal Letterman Lanigan |
H
|
127
|
00:39.7841
|
+ 0.304
|
17.
|
J.Newgarden | Ed Carpenter Racing |
C
|
105
|
00:39.7976
|
+ 0.318
|
18.
|
S.Bourdais | KV Racing Technology |
C
|
96
|
00:39.8203
|
+ 0.340
|
19.
|
S.Pagenaud | Team Penske |
C
|
97
|
00:39.8259
|
+ 0.346
|
20.
|
T.Kanaan | Chip Ganassi Racing |
C
|
37
|
00:39.8272
|
+ 0.347
|
21.
|
S.Karam | Dreyer & Reinbold Racing |
C
|
62
|
00:39.8366
|
+ 0.357
|
22.
|
M.Chilton | Chip Ganassi Racing |
C
|
97
|
00:39.8969
|
+ 0.417
|
23.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
92
|
00:39.9227
|
+ 0.443
|
24.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan |
H
|
95
|
00:39.9430
|
+ 0.463
|
25.
|
E.Carpenter | Ed Carpenter Racing |
C
|
78
|
00:39.9463
|
+ 0.466
|
26.
|
T.Sato | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
54
|
00:39.9922
|
+ 0.512
|
27.
|
JR Hildebrand | Ed Carpenter Racing |
C
|
85
|
00:40.0225
|
+ 0.543
|
28.
|
J.Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
77
|
00:40.0483
|
+ 0.568
|
29.
|
S.Wilson | KV Racing Technology |
C
|
90
|
00:40.0616
|
+ 0.582
|
30.
|
M.Brabham | PIRTEK Team Murray |
C
|
97
|
00:40.1167
|
+ 0.637
|
31.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
3
|
00:40.1391
|
+ 0.659
|
32.
|
B.Clauson | Jonathan Byrd's Racing |
H
|
92
|
00:40.2363
|
+ 0.756
|
33.
|
B.Lazier | Lazier Partners |
C
|
56
|
00:40.4411
|
+ 0.961
|