Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Čtvrteční trénink byl v režii týmů Dale Coyne a Andretti

Čtvrteční trénink byl v režii týmů Dale Coyne a Andretti

100th Indianapolis 500 – 4. trénink

Přestože získal místo až v týdnu před Velkou cenou Indianapolisu, dokázal Gabby Chaves, že mu rychlost nechybí a s vozem týmu Dale Coyne Racing obsadil ve čtvrtečním tréninku první místo. Hned za Chavesem skončil další pilot, který nestartuje v IndyCar pravidelně, ale připojil se k sérii až v Indianapolisu, Townsend Bell.

Piloti týmů Andretti Autosport a Dale Coyne Racing obsadili i další dvě příčky, konkrétně Carlos Muňoz tu třetí a Conor Daly čtvrtou příčku. Byl to až pátý Charlie Kimball, kdo z pilotů s motorem Chevrolet zajel nejrychlejší čas.

Honda měla v první desítce šest vozů, Chevrolet, který měl japonskou automobilku podle předzávodních prognóz válcovat, pak jen čtyři. Kromě výše zmíněných nechyběli mezi desíti nejlepšími Montoya, Dixon, Castroneves, Andretti a překvapivě také Pippa Mann.

Britská závodnice také startující za tým Dale Coyne Racing bude příští neděli s pravděpodobností hraničící s jistotou jedinou ženou na startovním roštu. Ženský tým Grace Autosport, který chtěl do závodu nasadit Katherine Legge, už potvrdil, že to s letošní účastí nevyjde. Týmu prý chyběl „jen“ vůz. Stáj se totiž nedokázala domluvit na spolupráci se žádnou ze zaběhnutých stájí.

Ačkoliv to byli piloti týmů Dale Coyne Racing a Andretti Autosport, kdo čtvrtečnímu tréninku vládl, s blížící se kvalifikací je potřeba dívat se také na to, jak si vedli piloti, když nemohli využít aerodynamický pytel za jiným vozem. A hned se dostaneme k jiným výsledkům. Navíc v kvalifikaci mají piloti dráhu sami pro sebe, nemůžou tak využít aerodynamický pytel. Výsledky tzv. No-tow lap, tedy kol, kdy pilot není v závěsu za jiným, tak mnohem více vypovídají tomu, co jezdce čeká v kvalifikaci.

Bez pomoci aerodynamického pytle si nejlépe vedli ti piloti, od kterých bychom to čekali. Vůbec nejrychlejší kolo, s průměrnou rychlostí 225,381 mil v hodině, zajel Will Power. Za ním se umístili Graham Rahal, Scott Dixon a Juan Pablo Montoya, zkrátka jezdci, u kterých se to čekalo.

p.
 Jezdec  Tým
M
Kol
Čas
Odstup
1.
 G.Chaves  Dale Coyne Racing
H
66
00:39.4804
 
2.
 T.Bell  Andretti Autosport
H
64
00:39.5442
+ 0.064
3.
 C.Muňoz  Andretti Autosport
H
108
00:39.5450
+ 0.065
4.
 C.Daly  Dale Coyne Racing
H
72
00:39.5563
+ 0.076
5.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
C
68
00:39.5644
+ 0.084
6.
 J.P.Montoya  Team Penske
C
82
00:39.5835
+ 0.104
7.
 S.Dixon  Chip Ganassi Racing
C
74
00:39.6657
+ 0.186
8.
 H.Castroneves  Team Penske
C
97
00:39.6820
+ 0.202
9.
 M.Andretti  Andretti Autosport
H
65
00:39.6955
+ 0.216
10.
 P.Mann  Dale Coyne Racing
H
82
00:39.7259
+ 0.246
11.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
H
60
00:39.7360
+ 0.256
12.
 M.Aleshin  Schmidt Peterson Motorsp.
H
104
00:39.7616
+ 0.282
13.
 A.Tagliani  A.J. Foyt Enterprises
H
44
00:39.7752
+ 0.295
14.
 J.Hinchcliffe  Schmidt Peterson Motorsp.
H
86
00:39.7786
+ 0.299
15.
 A.Rossi  Andretti/Bryan Herta
H
51
00:39.7795
+ 0.300
16.
 O.Servia  Rahal Letterman Lanigan
H
127
00:39.7841
+ 0.304
17.
 J.Newgarden  Ed Carpenter Racing
C
105
00:39.7976
+ 0.318
18.
 S.Bourdais  KV Racing Technology
C
96
00:39.8203
+ 0.340
19.
 S.Pagenaud  Team Penske
C
97
00:39.8259
+ 0.346
20.
 T.Kanaan  Chip Ganassi Racing
C
37
00:39.8272
+ 0.347
21.
 S.Karam  Dreyer & Reinbold Racing
C
62
00:39.8366
+ 0.357
22.
 M.Chilton  Chip Ganassi Racing
C
97
00:39.8969
+ 0.417
23.
 W.Power  Team Penske
C
92
00:39.9227
+ 0.443
24.
 G.Rahal  Rahal Letterman Lanigan
H
95
00:39.9430
+ 0.463
25.
 E.Carpenter  Ed Carpenter Racing
C
78
00:39.9463
+ 0.466
26.
 T.Sato  A.J. Foyt Enterprises
H
54
00:39.9922
+ 0.512
27.
 JR Hildebrand  Ed Carpenter Racing
C
85
00:40.0225
+ 0.543
28.
 J.Hawksworth  A.J. Foyt Enterprises
H
77
00:40.0483
+ 0.568
29.
 S.Wilson  KV Racing Technology
C
90
00:40.0616
+ 0.582
30.
 M.Brabham  PIRTEK Team Murray
C
97
00:40.1167
+ 0.637
31.
 M.Andretti  Andretti Autosport
H
3
00:40.1391
+ 0.659
32.
 B.Clauson  Jonathan Byrd's Racing
H
92
00:40.2363
+ 0.756
33.
 B.Lazier  Lazier Partners
C
56
00:40.4411
+ 0.961