Wittmann přetavil pole position ve vítězství
Red Bull Ring – 1. závod
Pravidlo, že držitel pole position má na Red Bull Ringu podstatnou část cesty za vítězstvím za sebou, dnes opět potvrdil Marco Wittmann a zařídil pro BMW letošní premiérové vítězství.
Zdatně mu při tom sekundoval kolega z první řady Tom Blomqvist. Jediným přímým konkurentem, který dokázal s vedoucími vozy BMW držet krok, byl Edoardo Mortara za Audi. Mercedes svoji nelichotivou bilanci z kvalifikace nedokázal v závodě vylepšit.
Svým relativně klidným průběhem první závod v Rakousku kontrastoval s divokým úvodem sezony. Přispěla k tomu především charakteristika trati a také její nový povrch. Přetlačovaná tak ustoupila taktickým hrátkám s DRS.
Už po pár kolech vykrystalizovalo skutečné rozložení sil na Spielbergu – sedm strojů BMW v první desítce a pět mercedesů na chvostu. O proředění se staralo Audi.
Malé déjà vu si v garáži Mercedesu prožili Toto Wolff a Niki Lauda, když se Juncadella s Vietorisem vyřadili ze závodu po vzájemné kolizi. Pozornost komisařů zase poutal Félix da Costa, který si nakonec vysloužil penalizaci průjezdem boxy za předjíždění pod žlutými vlajkami.
Wittmann si v zrcátkách hlídal Blomqvista a když v se polovině závodu Mortara s Glockem přiblížili, začalo počítání DRS žolíků. Pořadí na nejsledovanějších pozicích se však už nezměnilo.
Zatímco čelní skupinka si svůj prach vystřílela, ve středu pole chytil druhou mízu Nico Müller a pomocí DRS si klestil cestu k bodovaným pozicím. Podobným stylem se na šestnácté místo dokázal probojovat Mattias Ekström, jenž skončil po hodinách v první zatáčce zoufale poslední.
Na až místy slepou dravost úvodních závodů dnes dali vzpomenout pouze Götz s Molinou, kteří si v závěru nedarovali ani centimetr nově pokryté a nezvykle rovné dráhy.
Výsledky závodu (40 minut + 1 kolo)
p.
|
Jezdec | Značka – Tým |
Čas/Odstup
|
Kol
|
1.
|
M.Wittmann | BMW - RMG |
42:10.795
|
30
|
2.
|
T.Blomqvist | BMW - RBM |
+00.726
|
30
|
3.
|
E.Mortara | Audi - Abt Sportsline |
+01.251
|
30
|
4.
|
T.Glock | BMW - RMG |
+05.566
|
30
|
5.
|
M.Tomczyk | BMW - Schnitzer |
+06.222
|
30
|
6.
|
M.Martin | BMW - RBM |
+10.712
|
30
|
7.
|
P.di Resta | Mercedes – HWA AMG |
+12.182
|
30
|
8.
|
A.Tambay | Audi - Rosberg |
+12.736
|
30
|
9.
|
A.Farfus | BMW - MTEK |
+15.146
|
30
|
10.
|
N.Müller | Audi - Abt |
+15.750
|
30
|
11.
|
R.Wickens | Mercedes – HWA AMG |
+16.505
|
30
|
12.
|
M.Rockenfeller | Audi - Phoenix |
+17.084
|
30
|
13.
|
B.Spengler | BMW - MTEK |
+18.730
|
30
|
14.
|
J.Green | Audi - Rosberg |
+21.135
|
30
|
15.
|
M.Götz | Mercedes – HWA |
+21.292
|
30
|
16.
|
M.Ekström | Audi - Abt Sportsline |
+21.783
|
30
|
17.
|
T.Scheider | Audi - Phoenix |
+22.534
|
30
|
18.
|
G.Paffett | Mercedes – ART |
+24.050
|
30
|
19.
|
M.Molina | Audi - Abt |
+24.743
|
30
|
20.
|
E.Ocon | Mercedes – ART |
+25.610
|
30
|
21.
|
L.Auer | Mercedes – Mücke |
+26.430
|
30
|
22.
|
A.Félix da Costa | BMW - Schnitzer |
+28.871
|
30
|
-
|
C.Vietoris | Mercedes – Mücke |
|
5
|
-
|
D.Juncadella | Mercedes – HWA |
|
4
|