Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Závod Indy Lights skončil nejtěsnějším rozdílem v historii

Závod Indy Lights skončil nejtěsnějším rozdílem v historii

Stoneman porazil Jonese o 0,0024 sekundy!

Závod juniorské série Indy Lights pořádně navnadil fanoušky na stý ročník slavné pětistovky v Indianapolisu. Ta je již od středy beznadějně vyprodaná. Poprvé v historii přestala Indianapolis Motor Speedway prodávat lístky i do zázemí okruhu a dokonce povolila místní pobočce stanice ABC závod vysílat v Indianapolisu živě, také poprvé v moderní historii!

Jestli uvidí fanoušci alespoň z poloviny takový závěr závodu, jaký jim v pátek připravili piloti série Indy Lights, tak rozhodně nebudou litovat utracených dolarů za vstupenky. Dean Stoneman se totiž zapsal do historických tabulek jako pilot, který zvítězil nejtěsnějším rozdílem.

Od druhého Eda Jonese jej dělily 0,0024 sekundy! To představuje nejen nejtěsnější finiš v rámci závodu Freedom 100, stomílového závodu Indy Lights na Indianapolis Motor Speedway, ale také vůbec nejtěsnější finiš v jakémkoliv závodě, který se kdy ve staré cihelně odjel!

Stoneman vylepšil o 2 desetitisíciny vteřiny předchozí rekord, který si v roce 2013 v nezapomenutelném závodě Indy Lights připsal Ir Peter Dempsey. Ten porazil Gabbyho Chavese o 0,0026 sekundy. Celá první čtveřice projela přes pás cihel bok po boku! Mezi prvním Dempseym a čtvrtým Muňozem byl rozestup 0,0443.

Stoneman startuje v Indy Lights za tým Michaela Andrettiho. V pátek si připsal už druhé vítězství v řadě, radoval se také v závodě Indy Lights na silničním okruhu uvnitř Indianapolis Motor Speedway. Předtím skončil dvakrát na třetím místě.

Dramatický závěr Freedom 100:

Kariéra pětadvacetiletého Brita se vyvíjela velmi slibně. Když v roce 2010 poprvé závodil mimo Britské ostrovy, byl z toho hned titul ve Formuli 2. Díky tomu mohl po sezóně testovat vůz formule 1 týmu Williams. V další sezóně měl startovat ve Formuli Renault 3.5 za stáj Igora Salaquardy. Závodní dvojici měl vytvořit s Danielem Ricciardem. Zatímco Ricciardo za ISR Racing skutečně závodil, Stoneman nikoliv. Před sezónou mu totiž lékaři diagnostikovali rakovinu varlat.

„Z nemocničního lůžka, kde jsem před pěti lety ležel, k vítězství tady, je to velmi dlouhá cesta. Ale zvítězit nad Edem v tak těsném finiši, to je úžasné. Většinu závodu jsem vedl, takže jsem věděl, že mám dobré auto, a můžu ho na trati dostat, kam potřebuju. Ale víc jsem pro získání rychlosti na rovince už nemohl udělat. Je to skvělá vzpomínka, vyhrál jsem tu už na silničním okruhu a teď také na oválu, což je při stém výročí Indy500 něco speciálního. A hlavně před takovým publikem, jaké tady dneska bylo. To je splněný sen,“ řekl Stoneman pro web série.

Po dvouleté pauze se Brit vrátil v roce 2013 k závodění v britském šampionátu Porsche Carrera Cup. Předloni se ale vrátil do formulí, startoval v GP3 a skončil druhý. Vloni odjel celou sezónu fe Formule Renault 3.5, kde skončil šestý, a také pět závodů v GP2.

Teď ale zamířil do Ameriky. V pořadí Indy Lights mu patří druhá příčka, právě za pilotem Carlinu Edem Jonesem. Stoneman teď bude doufat, že mu vítězství v závodě Indy Lights v Indianapolisu pomůže na cestě do IndyCar. Dlužno dodat, že vítězové Freedom 100 nemají cestu do IndyCar zrovna umetenou. Větší počet odjetých závodů mají na kontě akorát Ed Carpenter a Josef Newgarden. Loňskou sezónou odjel také Gabby Chaves, který Freedom 100 vyhrál v roce 2014. Teď se díky týmu Dale Coyne Racing zase do IndyCar vrátil.

Trojnásobný vítěz Freedom 100 Wade Cunningham v IndyCar odjel pět závodů. A ze čtveřice pilotů, která v roce 2013 bojovala ve strhujícím závěru Freedom 100 o vítězství, to byl právě vítěz Peter Dempsey, kdo se v IndyCar nikdy nesvezl. Trojice Chaves, Karam a Muňoz, které před třemi lety porazil, se do IndyCar dostala.