3. trénink ukořistil Vettel
Velká cena Monaka - 3. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování třetího tréninku na Velkou cenu Monaka! Jezdci mají poslední příležitost připravit se na nedělní závod a jistě i na dnešní kvalifikaci, která je v Monaku přinejmenším stejně důležitá, protože na této trati je téměř nemožné předjet podobně rychlého soupeře a jezdec na pole position bude ve velké výhodě. V ulicích Monte Carla prostě není na souboj dvou vozů F1 dostatek místa, což už před lety Nelson Piquet vysvětlil známým přirovnáním: "Závodit v Monaku s formulí 1 je jako létat s vrtulníkem v obýváku." Piquet v Monaku nikdy nevyhrál, ale jeho krajan Ayrton Senna na ní předváděl fantastické výkony a se šesti vítězstvími je jejím rekordmanem.
Ze současných jezdců je nejúspěšnější Nico Rosberg, který tam od roku 2013 nenašel přemožitele a zítra chce útočit už na čtvrté vítězství v řadě. Pouze Fernando Alonso vyhrál dvakrát a po jednom vítězství mají Jenson Button, Lewis Hamilton a Kimi Räikkönen, ostatní vlastníci vzácné trofeje už v F1 nezávodí. Z týmů se zde nejvíce dařilo McLarenu, jeho jezdci získali až 15 vítězství, druhé Ferrari jich má na kontě 8.
Přinejmenším první polovina posledního tréninku obvykle zabere poslední test pneumatik pro závod, ale většina jezdců vyjela s boxové uličky s ultra-měkkými pneumatikami. Vzali si více času na přípravu na kvalifikaci, nebo chtějí fialové pneumatiky co nejlépe využít i v závodě?
Nico Rosberg při hledání nejideálnějšího průjezdu šikanou vedle bazénu přeskákal křížem přes obrubníky tak tvrdě, až se při dopadu zpět na trať jiskřilo od jeho předního křídla. Jolyon Palmer svůj vůz ve stejné části okruhu otočil o 180°, jistě poškodil pneumatiky a při kontaktu s bariérou ještě přišel o menší prvky zadního křídla. Žlutá vlajka ovlivnila dobře rozjeta kola obou jezdců Mercedesu, na vrcholu tabulky se tak objevil Sebastian Vettel. Felipe Massa se v té době snažil co nejvíce vyždímat sadu žlutých pneumatik, což může naznačovat odlišnou strategii pro závod, nebo jen doháněl, co zameškal kvůli nehodě v prvním tréninku.
Vettela na vrcholu tabulky vystřídal Rosberg, ale i jeho čas byl o několik desetin sekundy horší než nejlepší čas druhého tréninku. Daniel Ricciardo se zařadil pouze 11 tisícin sekundy za Rosberga. V horní polovině tabulky opět nechyběli jezdci Toro Rosso a Force India, Kimi Räikkönen po prvním stintu až desátý. Fernando Alonso a Jenson Button si pro první stint vybrali červené pneumatiky, Valtteri Bottas se na fialových zařadil až na 13. příčku.
Krátce před uplynutím první půlhodiny se Ricciardo s Verstappenem propracovali na nejvyšší místa tabulky.
Monako nejspíš ani letos nesedí vozu Williamsu, Massa i Bottas jezdili na úrovni Haasu s McLarenem, ale alespoň evidentně rychleji než trápící se dvojice Sauber/Renault. Na dně tabulky se i v Monte Carlu stabilně drží jezdci Manoru. Toro Rosso potvrzuje, že do sezony opět nastoupilo s velmi dobrým šasi a doplácí na výkon motoru a velmi spokojeni mohou být i u Force Indie. O pole position by se však měly poprat pouze Mercedes, Red Bull a Ferrari. 15 minut před koncem tréninku přišel čas nasadit nové fialové pneumatiky a pustit se do poslední simulace kvalifikace.
Max Verstappen své kolo nezvládl a v Messenet se nechal vynést až do svodidla na vnější straně zatáčky. Musel se vrátit do garáže. Na vrchol tabulky se mezitím dostal Vettel s časem téměř stejným jako čtvrteční nejrychlejší kolo Daniela Ricciarda, pak se ale nevyhnul malé chybě v šikaně za tunelem. Esteban Gutiérrez udělal chybu v Sainte Devote. Velmi dobré kolo Lewise Hamiltona skončilo dohoněním pomalejšího vozu v posledním sektoru, ale i to stačilo na obsazení druhé příčky.
O jednu ze žlutých vlajek se postaral Pérez nedobrzděním do Mirabeau, o další dvě Pascal Wehrlein a Kevin Magnussen v Sainte Devote. Magnussen se už na trať nevrátil. S tolika žlutými sektory bylo pro jezdce těžké najít si prostor na rychlé kolo. Nejrychlejšího Sebastiana Vettela a čtvrtého Daniela Ricciarda nakonec dělí pouze 157 tisícin sekundy, mezi ně se vešli oba jezdci Mercedesu. Přípravu Maxe Verstappena ovlivnila chyba v Messenet, Kimi Räikkönen až na deváté příčce.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
1 | Vettel | Ferrari | 1:14.650 | 25 | |
2 | Hamilton | Mercedes | 1:14.668 | 0.018 | 24 |
3 | Rosberg | Mercedes | 1:14.772 | 0.122 | 29 |
4 | Ricciardo | Red Bull | 1:14.807 | 0.157 | 22 |
5 | Verstappen | Red Bull | 1:15.081 | 0.431 | 17 |
6 | Kvjat | Toro Rosso | 1:15.259 | 0.609 | 23 |
7 | Sainz | Toro Rosso | 1:15.324 | 0.674 | 26 |
8 | Perez | Force India | 1:15.368 | 0.718 | 21 |
9 | Räikkonen | Ferrari | 1:15.555 | 0.905 | 22 |
10 | Hulkenberg | Force India | 1:15.666 | 1.016 | 20 |
11 | Massa | Williams | 1:16.068 | 1.418 | 29 |
12 | Alonso | McLaren | 1:16.257 | 1.607 | 24 |
13 | Button | McLaren | 1:16.298 | 1.648 | 23 |
14 | Bottas | Williams | 1:16.347 | 1.697 | 21 |
15 | Gutierrez | Haas | 1:16.406 | 1.756 | 23 |
16 | Magnussen | Renault | 1:16.412 | 1.762 | 13 |
17 | Grosjean | Haas | 1:16.527 | 1.877 | 27 |
18 | Nasr | Sauber | 1:16.867 | 2.217 | 23 |
19 | Ericsson | Sauber | 1:17.038 | 2.388 | 32 |
20 | Palmer | Renault | 1:17.482 | 2.832 | 17 |
21 | Wehrlein | Manor | 1:17.595 | 2.945 | 32 |
22 | Haryanto | Manor | 1:18.180 | 3.530 | 34 |